همکاری دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس آلبانی با پیشگامان حوزه گرافن

هدف این دو سازمان از این همکاری مشترک، توسعه و تولید نسل آتی فرایندها، فناوری‌ها و تکنیک‌های مبتنی بر گرافن است.

دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE)، در مؤسسه پلی‌تکنیک سانی (SUNY Poly)، همکاری خود را با شرکت LLC که از پیشگامان تولیدگرافن با کاربردهای تجاری و صنعتی است، آغاز کرده است. هدف آن‌ها از این همکاری مشترک، توسعه و تولید نسل آتی فرایندها، فناوری‌ها و تکنیک‌های مبتنی بر گرافن است تا بتوانند با اتکا بر آن، به ایجاد نوآوری‌های دگرگون‌ساز در صنعت الکترونیک کمک نمایند. بر اساس این توافق‌نامه، مبلغ ۵ میلیون دلار در مجموعه فناوری ‌نانوی آلبانی سرمایه‌گذاری خواهد شد.
به گفته مایکل لیر، معاون نوآوری و فناوری CNSE، «این همکاری مشترک، بستر بسیار مناسبی را برای ایالت نیویورک فراهم می‌کند تا بتواند به پیشگامی خود در توسعه فناوری‌های نسل آتی استمرار بخشد. پیشگامان عرصه گرافن حامل تغییرات صنعتی و فناوری بوده و به همین منظور CNSE به خاطر داشتن مجموعه‌ای از تجهیزات و تخصص‌های برتر، در فرایندهای تولیدی و سنتز با آن‌ها همکاری می‌کند».
این همکاری، باعث تسریع در رشد و توسعه گرافن می‌شود. همکاری جدید بستر مناسبی را برای عرضه‌ی کاربردهای مختلف گرافن به بازارهای تجاری فراهم می‌سازد. در قالب پروژه جدید، ۲۷ نفر با مجموع سرمایه‌گذاری ۵ میلیون دلار همکاری خواهند کرد.