خدمت جدید شرکت NanoThinking در حوزه فناوری‌ نانو

NanoTechValley این امکان را برای آزمایشگاه‌ها، تجهیزات تحقیقاتی و شرکت‌های تخصصی فراهم می‌کند تا بتوانند خدمات خود را به جامعه هدف و ذینفعان ارائه کنند.

شرکت NanoThinking  یک شرکت مشاوره‌ای و تحقیقاتی در زمینه مشاوره‌های راهبردی نوآوری در حوزه فناوری‌ نانو محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط سه نفر از فارغ‌التحصیلان علوم‌ نانو در کشور فرانسه آغاز بکار نموده است. اشاعه و بهره‌برداری از پروژه‌های تحقیق و توسعه، مطالعات بازار، دیده‌بانی فناوری، مطالعات مربوط به مقررات، مسائل ایمنی و سلامت و … از جمله خدمات این شرکت است.
این شرکت به تازگی پلت‌فورم نانوتک‌وَلِی (NanoTechValley) را ارائه کرده است. NanoTechValley یک پلت‌فورم مشترک است که برای استفاده‌کنندگان و عرضه‌کنندگان فناوری‌ نانو ارائه شده است. این پلت‌فورم با دو هدف ذیل طراحی‌ شده است:
• تشویق شروع پروژه‌های تحقیق و توسعه
• دسترسی به تجهیزات پیشرفته ارائه شده توسط جامعه
به گفته توماس دوبوکِت، مدیر عامل شرکت مذکور، «در حال حاضر فناوری‌ نانو در مراحل اولیه خود بوده و این واقعیت، ترکیب مهارت‌ها، پروژه‌ها و فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی را دچار مشکل می‌سازد. در این راستا، هدف از طراحی پلت‌فورم مذکور، بهبود آغاز پروژه‌های مشترک و نظم بخشیدن به پیشنهادات و نیازهای جامعه هدف است.» 
این پلت‌فورم  برای رفع نیازهای کاربران آینده خود، دارای ویژگی‌هایی چون دسترسی ایمن، امکان به اشتراک گذاشتن اسناد، بحث و تبادل نظر با کاربران مختلف، و سیستم مبتنی بر دعوت که بستر لازم برای همکاری‌های جدید در پروژه‌های پیشنهادی توسط جامعه‌ی هدف را فراهم می‌کند، است
NanoTechValley این امکان را برای آزمایشگاه‌ها، تجهیزات تحقیقاتی و شرکت‌های تخصصی فراهم می‌کند تا بتوانند خدمات خود را به جامعه هدف و ذینفعان ارائه کنند. به طور کلی این پلت‌فورم از طریق فراهم کردن بستر لازم برای دسترسی و مشارکت در شبکه جهانی پروژه‌های علمی و خدمات تخصصی، باعث توسعه همکاری‌ بین متخصصان علم و فناوری‌ نانو، محققان، مهندسان و به طور عمومی‌تر عرضه‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از فناوری‌ نانو می‌شود.