فناوری جدید شرکت گرافن نانو چم در صنعت نفت و گاز

شرکت گرافن نانوچم، که در زمینه مواد شیمیایی و پیشرفته فعالیت می‌کند، با شرکت HWV تکنولوژی توافق‌نامه همکاری برای طراحی و تجاری‌سازی سیستم PlatCleanTM V1 به امضا رسانده است.

شرکت گرافن نانوچم (GrapheneNanoChem)، که در زمینه مواد شیمیایی و پیشرفته فعالیت می‌کند، با شرکت HWV تکنولوژی، توافق‌نامه همکاری برای طراحی و تجاری‌سازی سیستم PlatCleanTM V1 به امضا رسانده است. PlatCleanTMV1 یک سیستم تصفیه آب ارتقا یافته کاملاً منسجم مبتنی بر گرافن است که دربرگیرنده منافع تجاری گسترده‌ای برای صنعت نفت و گاز می‌باشد.
یکی از چالش‌های اساسی صنعت نفت و گاز، تصفیه آب آلوده موجود در فرایند تولید نفت است. برای نمونه به ازای تولید یک بشکه نفت خام به طور متوسط ۳ تا ۵ بشکه آب آلوده تولید می‌شود که باید تصفیه شود. حفاری‌های جدیدمنجر به افزایش تقاضا و ایجاد چالش‌هایی برای استفاده، عرضه، تصفیه و از بین بردن آب برای این بخش شده است.
در سال ۲۰۱۴ میلادی ارزش بازار جهانی خدمات و فناوری‌های مدیریت آب در صنعت نفت و گاز ساحلی حدود ۳۷٫۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود و انتظار می‌رود که با افزایش تولید نفت و گاز، ارزش بازار این بخش نیز سالیانه ۶ درصد افزایش یابد.
سیستم۱PlatCleanTM V که با نانومواد بهبود یافته است، یک سیستم تصفیه آب پرتابل است که به نوعی مهندسی شده است که بتواند پاسخگوی محدودیت های ابعادی و ظرفیتی و نیز محدودیت های زیست محیطی صنعت نفت و گاز باشد.
فارغ از اینکه این سیستم از انرژی و ترکیبات شیمیایی کمتری استفاده می‌کند، سیستم ارتقا یافته‌ی مبتنی بر گرافن شرکت نانوچم، باعث بهبود دوبرابری ظرفیت آن در مقایسه با سیستم‌های رایج می‌شود.