پیش‌بینی بازار جهانی فناوری‌ نانو تا سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی فناوری‌ نانو در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۶٫۵ درصد افزایش یابد.

فناوری‌ نانو یک فناوری بین‌رشته‌ای در حال رشد است که به عنوان انقلاب صنعتی جدید مورد توجه قرار گرفته و به طور فزاینده‌ای توجه مصرف‌کنندگان در اقصی نقاط جهان را به خود جلب کرده است. با توجه به عوامل فوق و با توسعه نانومواد پیشرفته، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی فناوری‌ نانو در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۶٫۵ درصد افزایش یابد.
شرکت ریپورت لینکر در آخرین مطالعه تحقیقاتی خود گزارش جدیدی را با عنوان «چشم‌انداز بازار فناوری‌نانو در سال ۲۰۲۰»، منتشر کرده است که در چارچوب آن، پویایی‌ها و بخش‌های مهم بازار این حوزه شناسایی شده است. پیش‌ران‌ها و روندهای مختلف بازار، تجزیه و تحلیل بازار کنونی فناوری‌ نانو براساس کاربرد، بخش‌ها و منطقه و پیش‌بینی‌های آتی تا سال ۲۰۲۰ از جمله مواردی است که به طور کامل در این گزارش پوشش داده شده است.
در بخش کاربرد، استفاده از فناوری‌ نانو در زمینه‌های الکترونیک، انرژی، بهداشتی، دارویی، دفاعی، کشاورزی و غذا مورد مطالعه قرار گرفته است. از نظر بخشی نیز بازار فناوری‌ نانو به سه بخش نانومواد، نانوادوات و نانو تجهیزات تقسیم شده است. گزارش جدید بازار کنونی فناوری‌ نانو و پیش‌بینی آن تا سال ۲۰۲۰ را پوشش داده است.
همچنین تجزیه و تحلیل وضعیت فناوری‌ نانو در ۱۳ کشور اصلی از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و …، پیش‌ران‌های اصلی رشد فعلی و جهت‌گیری‌های آتی هر کشور، تجزیه و تحلیل تأمین مالی تحقیق و توسعه و پتنت‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مربوط به حوزه فناوری‌ نانو از دیگر محورهای اصلی گزارش جدید محسوب می‌شود.
این گزارش به قیمت ۱۶۰۰ دلار از طریق نشانی زیرقابل خریداری است.