سومین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو برگزار شد

سومین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو ویژه نهادهای ترویجی دانشجویی، ۲۲ تا ۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۳ به مدت سه روز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

این دوره با هدف افزایش همکاری بین نهادهای ترویجی و ستاد توسعه فناوری نانو، آشنایی نهادها و گروه‌های دانشجویی با اهداف، ساختار و برنامه‌های این ستاد، افزایش تعاملات  و انتقال تجربیات موفق، افزایش توان علمی و اجرایی مسئولین نهادها و همچنین آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات نهادهای ترویجی دانشجویی فناوری نانو با حضور نهادهای ترویجی فعال در این حوزه از ۲۲ تا ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ به مدت سه روز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار گردید.

در این برنامه ۹۳ نفر از ۸۳ نهاد ترویجی شامل: ۶۲ گروه‌ دانشجویی، ۹ شرکت آموزشی و همچنین ۱۲ نهاد از سایر نهادهای ترویجی حضور داشتند. نهادهای ترویجی حاضر در این برنامه از ۴۶ شهر از ۲۶ استان کشور بودند.

در این برنامه سه روزه علاوه بر معرفی بخش‌های مختلف ستاد نانو (کارگروه زیرساخت‌های شبکه آزمایشگاهی، کارگروه صنعت و بازار، کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی، کارگروه فناوری تا بازار، کارگروه سیاستگذاری)، کارگاه‌های آموزشی (کارگاه آموزشی فنون مذاکره و مدیریت جلسات با عنوان شش کلاه تفکر، کارگاه آموزشی مالکیت فکری و تجاری‌سازی و کارگاه آموزشی مدل منطقی) نیز جهت ارتقاء توان مدیریتی و اجرایی مسئولین نهادهای ترویجی در نظر گرفته شده بود.

هجدهمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو با موضوع پنجمین مسابقه ملی فناوری نانو و بررسی عملکرد و دغدغه‌های نهادهای ترویجی و دومین کرسی آزاد اندیشی نهادهای ترویجی نانو با موضوع آسیب‌شناسی فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فناوری نانو نیز همزمان با این برنامه و با حضور کارشناسان ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد.

همچنین در حاشیه این برنامه جلسات هم اندیشی جداگانه‌ای توسط نهادهای ترویجی وابسته به بسیج دانشجویی، نهادهای ترویجی دانشگاه پیام نور و همچنین نهادهای ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و راهکارهای ترویج و آموزش فناوری نانو در هر یک از این گروه‌ها و همچنین مشکلات سد راه آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دوره آموزشی با برگزاری نشست پرسش و پاسخ و بیان تجربیات موفق نهادهای ترویجی برتر چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو به کار خود پایان داد.