نشست تخصصی “فرصت های صنعتی و تجاری نانوپوشش ها” در استان قزوین برگزار شد.

نشست تخصصی “فرصت های صنعتی و تجاری نانوپوشش ها در ایران” توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یکشنبه ۱۰ اسفندماه برگزار گردید.

نشست تخصصی “فرصت های صنعتی و تجاری نانوپوشش ها در ایران” توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین امروز ۱۰ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ لغایت ۱۷:۳۰ در محل سالن کنفرانس سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

در این نشست تعداد ۴۲ نفر از مدیران شرکت های صنعتی استان از ۱۸ شرکت صنعتی از جمله نیرو محرکه، صنایع هفت الماس، سپهر الکتریک، کاشی پارس، رینگ خودرو پارس، البرزیدک، بالین تک، ایران دوچرخ، صنایع شهید شفیع زاده و … به همراه فناوران و مدیران شرکت های فناور حضور داشتند و در حضور مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مباحث زیر مورد بحث و بررسی قرارگرفت:

۱٫ حمایت های ویژه ستاد نانو از صنایع در خصوص به کارگیری فناوری نانوپوشش ها
۲٫ معرفی شرکت های سازنده تجهیزات صنعتی لایه نشانی و ارائه دهندگان خدمات در حوزه مهندسی سطح
۳٫ معرفی کاربردهای صنعتی، خواص و فناوری تولید نانوپوشش ها
۴٫ معرفی و بررسی فرصت های صنعتی و تجاری نانوپوشش ها در کشور
۵٫ معرفی مرکز توسعه نانوپوشش و خدمات آن
۶٫ معرفی پروژه های موفق صنعتی
۷٫ هم اندیشی مشکلات و چالش های احتمالی پیش روی صنعتی سازی نانو پوشش ها در کشور

در پایان نشست تصمیم بر این شد تا نمونه های صنعتی از شرکت های متقاضی جهت انجام پوشش با هزینه رایگان دریافت گردد و خواص عملکردی نانوپوشش های ایجاد شده در صنایع فوق مورد بررسی قرارگیرد. همچنین تعدادی از صنایع فوق تمایل به راه اندازی خط تولید لایه نشانی در صنایع خود و همچنین استفاده مداوم از خدمات پوشش دهی را دارند.

لایه نشانی ابزارها، قطعات و قالب ها با استفاده از نانوپوشش ها در دهه های اخیر کاربردهای گسترده ای در صنعت یافته است، به گونه ای که اکثر شرکت های بزرگ صنعتی دنیا و داخل کشور، بحث پوشش دهی را جزء فرآیندهای نهایی و غیرقابل اجتناب در ساخت قطعات و ابزارها قرار داده اند. استفاده از نانوپوشش ها موجب افزایش کیفیت و عمرکاری قطعات و ابزارها و در نتیجه باعث کاهش هزینه های کلی شرکت ها خواهد شد.