استفاده از سیستم نانوفیلتراسیون در تصفیه پساب‌های صنعتی

شرکت نانوسان (NanoSun) قصد دارد سیستم نانوفیلتراسیون خود را برای تصفیه پساب‌های یک منطقه صنعتی در چین مورد استفاده قرار دهد. برای این کار یک شرکت خطرپذیر تأسیس شده است.

شرکت نانوسان (NanoSun) که از دانشگاه صنعتی نانیانگ انشعاب یافته، با همکاری گروه تجارت چین (CCIEC) اقدام به تأسیس شرکت خطرپذیری با بودجه ۴٫۳ میلیون دلار کرده‌ است تا فناوری غشاء آب را که در دانشگاه صنعتی نانیانگ به‌دست آمده در صنایع چین به کار گیرد.
این شرکت نوپا از فناوری غشاء‌های پیشرفته برای تصفیه پساب‌های صنعتی در منطقه صنعتی ملی کینوگدو استفاده خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری خطرپذیر یک سکوی پرتاب برای بازار تصفیه پساب چند میلیارد دلاری چین خواهد بود. در شروع کار، قرار است تا یک میلیون لیتر پساب بخش صنعت نساجی تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی تصفیه شود.
براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود طی ۳-۴ سال آینده، بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر پساب توسط این شرکت تصفیه شود. برای رسیدن به این هدف، باید راهبرد کسب و کار شفافی اتخاذ شود. مقرر شده تا دو سرمایه‌گذار، در آینده نزدیک تولید غشاء را آغاز کنند.
با فناوری جدیدی که شرکت نانوسان ارائه کرده است، امکان تصفیه پساب‌هایی که پیش از این با روش‌های رایج ممکن نبوده، فراهم می‌شود. این فناوری پتنت شده، نه تنها تمام ملزومات استاندارد را فراهم می‌کند بلکه برای احیاء آب نیز بسیار مناسب است. احیاء آب بخشی از یک راهبرد توسعه‌ای است که در آن صنایع را به استفاده کمتر از آب تشویق می‌کنند؛ این کار با ایجاد چرخه آب، تصفیه و استفاده مجدد انجام‌پذیر است.
سان، ابداع‌گر این فناوری از دانشگاه صنعتی نانیانگ، می‌گوید: « این فناوری می‌تواند پساب‌های صنعتی و مواد آلاینده آب را جذب کرده و مانع از ورود آن‌ها به آب‌های تمیز شود. این روش جدید از پتانسیل بالایی برخوردار است.»
عمر این غشاء دو برابر بیشتر از غشاء‌های رایج بوده و دارای خواص آنتی‌باکتریال است.