تأسیس شرکتی برای تجاری‌سازی نانوابزار تشخیص طبی

شرکت لامداژن (LamdaGen) با تأسیس شعبه‌ای در تایوان قصد تجاری‌سازی نانوابزار تشخیص طبی در این کشور را دارد. با این فناوری می‌توان عوامل بیماری‌زا را در غلظت‌های بسیار کم شناسایی کرد و با این کار امکان تشخیص زودهنگام بیماری را فراهم نمود.

لامداژن (LamdaGen) یکی از شرکت‌های تولیدکننده حسگرهای پلاسمونیک مبتنی بر LSPR است که تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص طبی برون‌بدنی (IVD) را تولید می‌کند. لامداژن اخیراً اعلام کرده که شرکتی با نام لامداژن نانوتکنولوژی تایوان (LamdaGen Nanotechnology Taiwan) را تأسیس کرده است.
با رشد سریع حوزه تشخیص طبی برون‌بدنی در آسیا، شرکت لامداژن تایوان به دنبال تجاری‌سازی ادوات تشخیص طبی دقیق، تک مرحله‌ای و قدرتمند خواهد بود؛ ادواتی که بتوانند با یک قطره نمونه آزمایشی ترکیب مورد نظر را در محدوده غلظتی زیر فمتومولار شناسایی کنند.
لامداژن تایوان توافق‌نامه همکاری با بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تایپه امضاء کرده تا آزمون‌های بالینی این تجهیزات را که برای شناسایی سرطان و بیماری‌های عفونی است در آنجا انجام دهد. علاوه‌براین، لامداژن تایوان یک بخش تحقیق و توسعه نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تایپه راه‌اندازی می‌کند که در این راستا قراردادی نیز با شرکت تری‌دی گلوبال بیوتک (۳D Global Biotech) منعقد شده است که براساس این قرارداد نانومحصولات تشخیص طبی در تایوان تولید شود.
راندی استورر، مدیرعامل شرکت لامداژن، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که این فناوری را که قادر به پاسخ‌گویی برخی نیازهای تشخیص طبی این کشور است، به تایوان می‌آوریم. شرکت لامداژن می‌تواند ابزاری برای تشخیص ساده، سریع و اقتصادی بیماری‌ها ارائه کند. این فناوری قادر است ابزاری برای تشخیص زیست‌شناساگرهای بیماری ارائه دهد به طوری که این زیست‌شناساگرها در غلظت‌های بسیار پایین که پیش از این امکان شناسایی آن‌ها نبود، قابل شناسایی خواهند بود؛ بنابراین امکان تشخیص زودهنگام بیماری میسر خواهد شد.»
زیست‌حسگرهای میکرومقیاس LSPR شرکت لامداژن به یک میکروLED و ابزار میکروسیالی مجهز است که با استفاده از آن تنها در مدت ۱۵ دقیقه امکان تشخیص بیماری وجود خواهد داشت.