وارد کردن نانوابزار تولید انرژی خورشیدی به بازار ژاپن

شرکت نانوانرژی (NanoEnergy) با عقد قراردادی قصد وارد کردن فناوری تولید انرژی تجدیدپذیر از نورخورشید با کارایی بالا به بازار ژاپن را دارند.

شرکت اولتراسولار تکنولوژی (Ultrasolar Technology) یکی از شرکت‌های نوپا در حوزه انرژی خورشیدی است که به دنبال افزایش جذب انرژی خورشیدی و تولید الکتریسیته است. اولتراسولار اخیراً اعلام کرده که یک همکاری راهبردی با شرکت نانوانرژی (NanoEnergy) ژاپن برای توزیع سیستم‌های کارا در بخش انرژی آغاز کرده است.
با این همکاری مشترک، دو شرکت قصد ارائه فناوری کوانتوم‌بوست (QuantumBoost™) را در بازار ژاپن دارند. کنی ایواساکی، مدیرعامل شرکت نانوانرژی، می‌گوید: «ما در شرکت نانوانرژی آماده پاسخ‌دهی به نیاز روز افزودن انرژی تجدیدپذیر ژاپن هستیم. این همکاری مشترک موقعیت ما را در بازار ژاپن برای ارائه یک سیستم کارا در بخش انرژی تثبیت می‌کند. انعقاد قرارداد بلند مدت برای نصب و راه‌اندازی سیستم QuantumBoost™ می‌تواند موجب رشد شرکت نانوانرژی شود.»
سانتوش کومار، مدیرعامل شرکت اولتراسولار، می‌گوید: «دو شرکت نانوانرژی و اولتراسولار همکاری نزدیکی را با هم آغاز کرده‌اند تا زیرساختارهای لازم برای پیاده‌سازی QuantumBoost™ در ژاپن ایجاد شود. ما مشتاقانه منتظریم تا ارزش افزوده این همکاری و این فناوری در بازار ژاپن دیده شود.»
مونیا آراکاوا از مدیران شرکت نانوانرژی می‌گوید: «نانوانرژی از این که فناوری‌های کارایی نظیر تجهیزات آمولیسیون سوخت نانومقیاس و تجهیزات تصفیه آب را به بازار ژاپن ارائه می‌کند، بسیار خرسند است. من مطمئنم که فناوری QuantumBoost™ می‌تواند کسب و کار ما را در طی چند سال آینده بهبود دهد.»
همکاری مشترک نانوانرژی و اولتراسولار می‌تواند به شرکت اولتراسولار کمک کند تا جایگاه بهتری در جهان پیدا کند. این همکاری می‌تواند فوائد زیادی در عرصه بین‌المللی برای اولتراسولار داشته باشد و موقعیت این شرکت را در ژاپن و منطقه جنوب شرق آسیا تثبیت کند.
اولتراسولار تکنولوژی در کالیفرنیا مستقر است و در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت دارد. شرکت نانوانرژی نیز از جمله شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات کارا در حوزه انرژی است.