ثبت پتنت استفاده از نانولیپوزوم در درمان سرطان

شرکت کی‌استون‌نانو(Keystone Nano) که لیسانس فناوری استفاده از نانولیپوزوم سرامید در درمان سرطان را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده، اعلام کرد که این فناوری به صورت پتنتی در USPTO به ثبت رسیده است.

شرکت کی‌استون‌نانو(Keystone Nano) اعلام کرد که دانشگاه ایالتی پتنسیلوانیا موفق به ثبت پتنتی با شماره ۸۷۴۷۸۹۱ در دفتر USPTO شده است. این پتنت مربوط به یک روش منحصر به فرد در درمان سرطان است. ‌ کی‌استون‌نانو لیسانس این فناوری را به صورت انحصاری در اختیار گرفته است. مخترع این روش، مارک کستر از دانشگاه ویرجینیاست و اسریرام شانموگاولندی و تد فاکس نیز او را در این پروژه همراهی کرده‌اند.
در این پتنت توضیح داده می‌شود که چگونه نانولیپوزوم سرامید می‌تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که از فعالیت‌های درمانی سرامید و همچنین ترکیب ضد سرطان دیگری که همراه این ماده در این روش درمانی به کار گرفته می‌شود، برای درمان سرطان استفاده می‌شود. وجود نانولیپیوزوم در این سیستم دارویی موجب می‌شود تا رهاسازی دارو برای هدف قرار دادن تومور بهتر انجام شده و نیمه‌عمر دارو که در واقع همان مدت زمان فعالیت زیستی دارو است طولانی‌تر شود.
کی‌استون‌نانو آزمون‌های پیش‌بالینی نانولیپوزوم‌های سرامیدی را آغاز کرده و در حال ارائه نتایج آن به سازمان غذا و داروی آمریکا است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که به زودی آزمون‌های بالینی این سیستم دارویی انجام شود. شرکای تجاری این شرکت حمایت‌های زیادی در توسعه این فناوری داشته‌اند. کی‌استون‌نانو در حوزه‌های علوم‌زیستی و فناوری‌ نانو متمرکز شده و مالکیت‌ فکری مربوط به فناوری نانوذرات را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده است. این شرکت روی تجاری‌سازی محصولات نانولیپوزوم برای استفاده در حوزه‌های مختلف پزشکی کار می‌کند.