سرمایه‌گذاری شرکت‌ فناوری‌ نانوی چینی برای افزایش ظرفیت تولید خود

سی‌نانو با استفاده از این اعتبار جدید به دنبال توسعه عملیات تولید نانولوله‌های کربنی باکیفیت بالای خود در ژنگ‌جیانگ و جیانگ‌سو است.

شرکت فناوری سی‌نانو (Cnano) که از یکی از شرکت‌های پیشگام دنیا در زمینه ساخت و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانولوله‌های کربنی چنددیواره باکیفیت بالا (MWCNT) در حوزه‌های ذخیره انرژی، صنایع الکترونیک و ساختاری است، به تازگی اعلام کرده که به دنبال تکمیل فاز سوم سرمایه‌گذاری خود به مبلغ ۱۵ میلیون دلار است.
سی‌نانو با استفاده از این اعتبار جدید به دنبال توسعه عملیات تولید نانولوله‌های کربنی باکیفیت بالای خود در ژنگ‌جیانگ و جیانگ‌سو است تا بتواند به رشد فزاینده میزان تقاضا برای محصولات خود در کشور چین پاسخ دهد. این شرکت به دنبال ارتقا و توسعه فناوری‌های انحصاری تحت لیسانس خود از دانشگاه تسینگ‌هوآ است.
فاز سوم سرمایه‌گذاری، توسط صندوق سرمایه‌گذاری GRC SinoGreen که یکی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر و خصوصی در چین محسوب می‌شود، انجام می‌شود.
به گفته بنجامین جن، بنیانگذار و عضو هیات مدیره صندوق سرمایه‌گذاری GRC SinoGreen، «جایگاه برتر شرکت سی‌نانو در صنعت نانولوله‌های کربنی و ظرفیت جدید افزایش تولید آن باعث شده است که این شرکت به طور موفقیت‌آمیزی در بازار باتری‌های یون لیتیم نفوذ نماید».
به اعتقاد دکتر تائو ژنگ، مدیر عامل شرکت سی‌نانو، «فناوری‌های برترسی‌نانو و کیفیت برتر محصولات این شرکت، به تقویت جایگاه آن در تولید و عرضه نانولوله‌های کربنی چنددیواره با کیفیت بالا برای بازار باتری‌های یون لیتیم کمک کرده است». فاز سوم سرمایه‌گذاری به تسریع رشد سی‌نانو کمک کرده و این شرکت قادر به افزایش ظرفیت تولید MWCNT برای رفع تقاضای فزاینده برای محصولات شرکت در بازارهای خودروهای برقی، باتری‌ها و سایر کاربردهای MWCNT خواهد بود.