استفاده از راکتور پلاسما برای تولید انبوه گرافن عامل‌دار

شرکت ژاپنی گرافن پلت‌فورم برای تولید انبوه گرافن عامل‌دار، اقدام به خرید راکتور پلاسمای شرکت انگلیسی پرپتوس ادونس متریالز کرده است. با این راکتور امکان تولید انبوه ۱۰۰ تن گرافن عامل‌دار در سال فراهم می‌شود.

پرپتوس ادونس متریالز (Perpetuus Advanced Materials) یک شرکت انگلیسی در حوزه مواد پیشرفته است. این شرکت دارای یک شرکت زیرمجموعه به نام پرتوس کربن تکنولوژیز (Perpetuus Carbon Technologies) است که اخیراً از طریق این شرکت قراردادی با شرکت گرافن پلت‌فورم (Graphene Platform Corporation) برای تولید گرافن با کیفیت بالا به امضاء رسانده است.
گرافن پلات‌فورم سال‌هاست که یک شبکه وسیع تولید و توزیع گرافن با کیفیت بالا دارد. این شبکه از طریق عوامل فروش خود در چین، کره، سنگاپور، تایوان، هند، ترکیه، اروپا، آمریکا و استرالیا اقدام به توزیع محصولات خود می‌کند.
این قرارداد مربوط به فروش حق لیسانس استفاده از راکتور پلاسمای شرکت پرپتوس است که شرکت گرافن پلات‌فورم از این فناوری برای تولید گرافن و گرافن عامل‌دار استفاده خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که با استفاده از این راکتورها، شرکت گرافن پلات‌فورم بتواند ۱۰۰ تن گرافن عامل‌دار تولید کند که با این کار می‌توان انتظار داشت که مشتریان این شرکت در حوزه ذخیره‌سازی انرژی، کامپوزیت‌های پیشرفته و ادوات الکترونیکی پیشرفته بتوانند تحقیقات در حوزه استفاده از گرافن را به سوی تجاری‌سازی این محصول سوق دهند.
جان بوکلند، مدیرعامل پرپتوس، می‌گوید: « تیم ما چند سالی است که با شرکت گرافن پلات‌فورم همکاری دارد. ما خوشحالیم که این قرارداد جدید به امضاء رسیده است و انتظار داریم به زودی اولین راکتور ما به خارج از بریتانیا صادر شود. این قرارداد همکاری، گامی بزرگ در مسیر تبدیل شدن فناوری راکتور پلاسما به یک روش استاندارد تولید گرافن عامل‌دار در مقیاس صنعتی است.
شوجی می‌گوید: « هدف ما گسترش استفاده از مواد گرافنی، آموزش و تشویق مشتریان برای استفاده از این ماده در حوزه‌های مختلف است. در این راستا باید ابتدا گرافن با کیفیت بالا در حجم انبوه تولید کرد و در اختیار مشتریان قرار داد.»