همکاری شرکت آکسفورد و دانشگاه منچستر دربخش تولید گرافن

شرکت آکسفورد اینسترومنتز برای تأمین نیاز تحقیقاتی مرکز نانوتکنولوژی دانشگاه منچستر اقدام به فروش تجهیزات پلاسما به این دانشگاه کرده است. این دستگاه می‌تواند زیرلایه مورد نیاز برای تولید گرافن را در اختیار محققان قرار دهد.

شرکت آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) اخیراً با ارائه سیستم پلاسمای اچ خود به دانشگاه منچستر، کمک قابل توجهی به توسعه فناوری تولید گرافن در این دانشگاه کرده است. این ابزار جدید مسیر استفاده از گرافن در حوزه الکترونیک و اپتوالکترونیک را هموار کرده است.
شرکت آکسفورد به دلیل سابقه طولانی خود در امر ساخت تجهیزات پردازش نیمه‌هادی، از سوی دانشگاه منچستر برای تأمین تجهیزات پلاسمای PlasmaPro® PECVD انتخاب شده است. با این ابزار می‌توان زیرلایه‌های مختلفی نظیر غشاء نیترید سیلیکون برای تولید گرافن ساخت. این زیرلایه‌ها می‌تواند برای تحقیقات بنیادین و کاربردی در حوزه مواد دو بعدی و گرافن مورد استفاده قرار گیرد.
اریل هیل، از محققان مرکز فناوری نانو دانشگاه منچستر، می‌گوید: «تجهیزات ۶۱ میلیون دلاری ما برای تحقیق و توسعه در بخش گرافن ایجاد شده‌ تا به انگلستان برای حفظ موقعیت خود را به عنوان پیشتاز حوزه گرافن کمک کند. ما برای تقویت بخش تحقیقات خود تصمیم گرفتیم از این تجهیزات استفاده کنیم.»
دیوید هاینس، مدیر بخش بازاریابی و فروش شرکت آکسفورد، می‌گوید: «مؤسسه ملی گرافن دانشگاه منچستر برای انجام تحقیقات خود نیاز به تجهیزات جدیدی داشت که برای تأمین آن شرکت آکسفورد را انتخاب کرد. اکسفورد به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پیشرفته در حوزه فناوری نانو، قابلیت تأمین نیازهای این دانشگاه را در حوزه مواد دو بعدی و گرافن دارد.»