یادداشت تفاهم همکاری برای توسعه گرافن در چین

آزمایشگاه ملی فیزیک انگلیس (NPL) به تازگی با پارک علمی فنگ‌تای یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده است که بر اساس آن طرفین به دنبال توسعه گرافن در کشور چین هستند.

آزمایشگاه ملی فیزیک انگلیس (NPL) به تازگی با پارک علمی فنگ‌تای (Fengtai Science Park) یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده است که بر اساس آن طرفین به دنبال توسعه گرافن در کشور چین هستند.
امضای این یادداشت تفاهم بیانگر اولین اقدامات رسمی NPL برای توسعه گرافن در کشور چین محسوب شده و انتظار می‌رود که این امر به توسعه و رشد همکاری‌های دو طرف در زمینه سنجش، آزمایش و توسعه استانداردهایی در حوزه گرافن و سایر مواد دوبعدی منجر شود.
این یادداشت تفاهم به شهرت بین‌المللی NPL و نقش بین‌المللی پیشگام آن در حوزه گرافن کمک خواهد کرد. در حال حاضر NPL در زمینه ارائه خدمات سنجش، توسعه استانداردهای حوزه گرافن و سایر مواد دوبعدی جدیدتر، جایگاه بین‌المللی مناسبی دارد. NPL با دانشگاه منچستر، مؤسسه ملی گرافن، اعضای کنسرسیوم برنامه پرچم‌دار گرافن افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا، انجمن ذینفعان گرافن (GSA) و کمیته‌های بین‌المللی مختلف فعال در حوزه استانداردهای گرافن روابط مستحکمی دارد.
کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، وزارت امور مالی و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین با انتشار برنامه‌ای به دنبال ارتقای قابلیت‌های مواد کلیدی هستند. براساس این برنامه، ۲۰ ماده کلیدی جدید شامل گرافن، باید تا سال ۲۰۱۶ میلادی به طور مستمر تولید شده و در مقیاس بزرگ بکار برده شود. در این راستا نیز پارک علمی فنگ‌تای به دنبال توسعه پیشرفت‌های فناوری جدید در حوزه گرافن در یک بازه زمانی یک یا دو سال است.