انتقال فناوری لایه‌نشانی برای ساخت نسل جدید OLED

شرکت ایکسترون (AIXTRON) اقدام به خرید شرکت پلاسماسی (PlasmaSi) کرده است. پلاسماسی دارای فناوری کپسوله کردن لایه‌های نازک است که با ترکیب این فناوری با فناوری لایه‌نشانی شرکت ایکسترون می‌توان نسل جدید OLEDها را تولید کرد.

شرکت ایکسترون (AIXTRON) یکی از تولیدکنندگان بزرگ سیستم‌های لایه‌نشانی در حوزه نیمه‌هادی‌ها است. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که موفق به خرید شرکت پلاسماسی (PlasmaSi) شده است. پلاسماسی شرکتی فعال در دره سیلیکون بوده که با قیمت نزدیک به ۱۶ میلیون دلار فروخته شده است.
پلاسماسی دارای فناوری کپسوله کردن فیلم‌های لایه نازک آلی است که از این روش می‌توان برای ساخت OLEDهای جدید استفاده کرد. از OLED در ساخت نمایشگرهای تلفن همراه، تبلت‌ها و تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. پلاسماسی قادر است با این فناوری OLEDهای بسیار بزرگ را طراحی و تولید کند. ایکسترون قصد دارد از فناوری شرکت پلاسماسی برای بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کند، این شرکت با به کارگیری فرآیند کپسوله کردن لایه‌های نازک در خوشه OLEDها این کار را انجام خواهد داد.
مارتین گوتزلر، مدیرعامل شرک ایکسترون می‌گوید: «ما به دنبال بسط و گسترش کسب و کار خود هستیم و در این بین روی OLEDها متمرکز شده‌ایم. با استفاده از فناوری شرکت پلاسماسی، ما می‌توانیم فناوری خود را تقویت کنیم. کپسوله کردن لایه‌های نازک فرآیند ضروری در فناوری OLED برای تولید انبوه است، به ویژه در ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر این موضوع اهمیت بیشتری دارد. با ترکیب فناوری OVPD با راهبرد خلاقانه شرکت پلاسماسی، ما می‌توانیم ارزش افزوده بیشتری به OLEDهای انعطاف‌پذیر تولیدی خود بی‌افزاییم.»
آدام کابلانیان، از مدیران شرکت پلاسماسی می‌گوید: « ما از این که شریک تجاری قدرتمندی یافته‌ایم بسیار خوشحال هستیم. این شرکت تجربه خوبی در تجاری سازی فناوری‌های لایه‌نشانی در صنعت نیمه‌هادی دارد. بنابراین ادغام شدن با ایکسترون گزینه خوبی برای ما است تا از مزایای بخش تحقیق و توسعه این شرکت استفاده کنیم.»