بسط و گسترش فعالیت شرکت گرافنیا در اسپانیا

پس از گذشت ۵ سال از تآسیس شرکت گرافنیا (Graphenea)، این شرکت وارد فاز جدیدی از فعالیت‌های خود شده است. بنیان‌گذاران این شرکت اعلام کردند که این تولیدکننده گرافن می‌تواند به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد و نیازی به شرکت مادر ندارد.

شرکت گرافنیا (Graphenea) وارد فاز جدیدی از فعالیت شده است. این شرکت ۵ سال قبل توسط نانوگونه (nanoGUNE) تأسیس شد اما اخیراً این شرکت اعلام کرد که گرافنیا به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد دارد. در طول ۵ سال گذشته گرافنیا رشد قابل توجهی به دست آورده و مسیر توسعه را به خوبی طی کرده است. از این پس، گرافنیا به تولید و تجاری‌سازی گرافن ادامه خواهد داد و نانوگونه نیز به تحقیقات در حوزه خواص نوری و الکترونیکی گرافن می‌پردازد. بنابراین این دو شرکت در حوزه تحقیقات، با هم همکاری خواهند داشت.
دو سال قبل، ماریا پیتارک، مدیر نانوگونه، اظهار داشت که راه‌اندازی شرکت گرافنیا ماحصل یک ریسک بسیار بزرگ بود اما خوشبختانه این ریسک جواب داد و در حال حاضر به بیش از ۵۰ کشور جهان، محصول صادر می‌کند. این شرکت ۱۲ کارمند حرفه‌ای دارد و در سال ۲۰۱۴ گردش مالی بالغ بر یک میلیون یورو داشته است.
چشم‌انداز شرکت گرافنیا، تداوم تولید گرافن و توسعه آن همگام با توسعه فناوری نانو است. در حال حاضر حوزه‌هایی نظیر پزشکی، هوافضا، انرژی، الکترونیک و شرکت‌هایی نظیر فیلیپس، نوکیا و نیسان و همچنین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از گرافن استفاده می‌کنند و انتظار می‌رود که مصرف این ماده در آینده نیز افزایش یابد.
تأسیس شرکت گرافنیا در راستای راهبرد توسعه‌ای نانوگونه انجام شد. مصادف با راه‌اندازی این شرکت در سال ۲۰۱۰، نانوگونه نانوانکوباتوری به نام نانوهبیا (nanoHbia) را که هدف از آن اسکان‌دهی به پروژه‌های کسب و کار در حوزه فناوری‌ نانو بود،  تاسیس کرد. یکی از ماموریت‌های نانوگونه انجام تحقیقات برای رقابت‌پذیر کردن شرکت‌ها در منطقه باسکیو اسپانیا است. نانوگونه در این راستا علاوه بر گرافنیا، شرکت‌های دیگری را نیز در سال ۲۰۱۴ تأسیس کرده است.