سومین نشست تخصصی از پایان نامه تا صنعت در حوزه نانو پزشکی برگزار شد

سومین نشست انجمن نانو پزشکی با محوریت تجاری‌سازی در حوزه نانو پزشکی ساعت ۸ روز ۲۰ خرداد در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

سومین نشست انجمن نانو پزشکی با محوریت تجاری سازی با عنوان در حوزه نانو پزشکی ساعت ۸ روز ۲۰ خرداد در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی حوزه علوم پزشکی از شهرهای تهران، اصفهان، تبریز و مشهد برگزار شد.

دکتر قنبری در این نشست پس از خوشامدگویی به مهمانان به بیان اهداف برگزاری اینگونه نشست‌ها پرداخت. وی در ادامه به معرفی انجمن به عنوان یک نهاد علمی که یکی از هدف‌های خود را آشنایی اساتید با چالش‌ها و خلاءهای موجود بین دانشگاه و صنعت گذاشته است٬ پرداخت.

در این نشست سه سخنران مدعو به سخنرانی پرداختند که به اختصار به آن اشاره شده است:
جناب دکتر نظری مطالب بسیارجالبی در خصوص بازار مصرف و تفاوت‌های زیاد بین دیدگاه‌های محقق و مصرف کننده مطرح کرد. دکتر نظری به یک نکته بسیار جالب در سخنرانی خود اشاره نمودند که نه نیازی را می‌توان خلق کرد و نه نیازی را می‌توان حذف کرد، آنچه تغییر می‌کند خواسته‌های آدم‌ها است. بنابراین ایده باید پاسخگوی آن خواسته باشد نه نیاز. وی همچنین تعریف فضای تجاری سازی را ایجاد یک رویکرد در پذیرش محصول دانست. فروش= انگیزه×توانایی × دسترسی

دکتر ابراهیمی سخنران دیگر نشست در خصوص طرح کسب و کار و مدل‌های درآمدی مطالبی را مطرح کرد. وی به صندوق‌های حمایتی مانند صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری، صندوق توسعه فناوری، صندوق حمایت از پژوهش و … اشاره کرد که بسیار جذاب و قابل توجه بود. او همچنین در طی سخنرانی خود به مدل‌های کاربردی و ملموس از روش‌های کسب و کار با ذکر مثال‌های داخلی و خارجی پرداخت.

دکترجعفری از دیگر سخنرانان نشست ابتدا به معرفی شرکت اکسیرنانوسینا پرداخت و سپس به مراحل تولید داروی سینادوکسوزوم و آمپوتریسین ب از ایده تا محصول اشاره نمود. او در ادامه به شرح پروسه داروی مورد نظر که از شروع تا محصول یک مسیر ده ساله را طی کرده بود اشاره نمود، وی پشتکار و اعتماد به ایده را عامل موفقیت این طرح دانست.

جلسه در ساعت ۱۶ با خوش امدگویی و جمع بندی دکتر قنبری و نظرخواهی از میزان رضایتمندی شرکت کنندگان از نشست خاتمه یافت.