نصب راکتور تولید گرافن در یک مرکز تحقیقاتی

شرکت هایدال (Haydale) قصد دارد راکتور HT60R&D خود را در یک مرکز تحقیقاتی در انگلستان نصب و راه‌اندازی کند. این راکتور گرافن برای بخش تحقیق و توسعه تولید می‌کند.

هایدال (Haydale) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید مواد گرافنی، توافق‌نامه‌اب با مرکز پردازش و نوآوری انگلستان (CPI) امضاء کرده است. CPI یکی از مراکز نوآوری انگلستان بوده که اخیرا ۱۴ میلیون پوند برای ایجاد مرکز نوآوری کاربردهای گرافن در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است. این مرکز قرار است امکانات و تجهیزات مورد نیاز محققان و شرکت‌ها را برای توسعه، تولید و ساخت نمونه اولیه محصولات مبتنی بر گرافن را تامین کند.
هایدال با توجه به سابقه خود موفق به جلب نظر این مرکز شده است. هایدال قصد دارد تا راکتور استاندارد HT60R&D برای به زودی در این مرکز نصب کند تا از آن برای آموزش و حمایت بخش فنی مرکز استفاده شود.
با نصب این راکتور، امکان تولید گرافن در مقیاس تحقیق و توسعه فراهم شده و می‌توان عامل‌دار کردن گرافن را در محدوده مورد نظر این مرکز انجام داد. البته در صورتی که کاربر بخواهد، هایدال می‌تواند راکتوری متناسب با نیاز او برای تولید و عامل‌دار کردن گرافن در شرکت مورد نظر کاربر نصب و راه‌اندازی کند. هایدال و CPI توافق کردند که روی پروژه‌های تحقیق و توسعه آینده با استفاده از این راکتور با یکدیگر همکاری کنند.
ری گیبس از مدیران شرکت هایدال می‌گوید: « از زمانی که ما اعلام کردیم که قصد همکاری مشترک داریم، ما روی ایجاد یک مرکز تولید و عامل‌دار کردن گرافن بحث‌هایی را آغاز کردیم. CPI با تولیدکنندگان مختلفی در جهان به ویژه در اروپا کار می‌کند. بازار هدف این مرکز همپوشانی زیادی با بازار ما دارد برای مثال صنعت الکترونیک چاپی، هوافضا، خودروسازی و انرژی از بازارهای اصلی CPI است. ما بسیار خرسندیم که CPI نسبت به راکتور تولید گرافن ما علاقه‌مند بوده و قصد دارد این راکتور را به تجهیزات تولید موادپیشرفته خود اضافه کند. ما خوشحالیم که یک واحد تولیدی برای توسعه بخش تحقیق و توسعه این مرکز راه‌اندازی می‌کنیم.»
هایدال یک شرکت انگلیسی در حوزه تولید گرافن است که محصولاتی برای بخش های مختلف نظیرحسگری، انرژی، ذخیره‌سازی انرژی و کامپوزیت تولید می‌کند.