توسعه همگرایی نانو در SMEهای کره‌جنوبی

سایت فناوری های همگرا (NBIC) -دولت کره جنوبی اخیرا نشستی با شرکت فعالان دانشگاهی و صنعتی این کشور برگزار کرده است که در آن گروه‌های مختلف به تبادل نظر درباره بخش همگرایی نانو پرداختند. هدف از این نشست توسعه همگرایی نانو در کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچن

به گزارش سایت فناوری های همگرا (NBIC) وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره‌جنوبی با همکاری شهر دایجئون اقدام به برگزاری نشستی با عنوان Connect 2015 کرده است. این نشست که در هتل کال شهر چیجو (Cheju) برگزار شد، فعالان صنعتی و دانشگاهی از موسسات مختلف کشور کره به گرد هم آمده تا درباره بخش روبه‌رشد همگرایی نانو گفتگو کنند. این نشست با هدف پیشرفت همگرایی نانو در کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین کارآفرینان خطرپذیر انجام شده است.
در این نشست، محققان دانشگاهی به تبادل اطلاعات با فعالان صنعتی پرداخته تا راهبردهایی برای سرمایه‌گذاری روی فناوری همگرا تعریف شود.
موسسه مواد و ماشین‌آلات  (KIMM)، موسسه تحقیقات انرژی  (KIER)، موسسه علم مواد  (KIMS)، ، موسسه فناوری‌ الکترونیک  (KETI) و موسسه تحقیقات علمی و استاندارد (KRISS) مرزهای دانش را در نانو فناوری‌های همگرا ارائه کردند.
Connect 2015 مثالی از مدیریت بخش دولتی کره برای تمرکز روی اقتصاد مبتنی بر نوآوری و فناوری است. این نشست نیم‌نگاهی به پیاده‌سازی اقتصاد خلاقانه دارد. این تبادل اطلاعات می‌تواند به تجاری‌سازی نوآوری‌های فنی در حوزه نانو کمک شایانی کند.
این رویداد توسط سازمان همگرایی نانو و سازمان صنعت زیست‌فناوری و صنایع کره‌جنوبی مدیریت شده و حمایت آن از سوی موسسه ارزیابی فناوری صنایع کره و اداره همگرایی نانو این کشور انجام شده است.
این نشست در تاریخ جمعه ۱۰ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار شد