پیش‌بینی بازار گرافن در چین

هم اکنون شرکت‌های نوپا و کوچک در زمینه تولید گرافن فعالیت کرده و صنایع مختلف از مواد تولیدی آنها بهره‌برداری می‌‌کنند.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets) گزارشی با عنوان «صنعت گرافن دنیا و چین-۲۰۱۵» منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، بازار گرافن چین در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴ شاهد نرخ رشد ناخالص سالیانه ۹۵ درصد خواهد بود.
در سال ۲۰۱۴ میلادی، الکترونیک، اُپتوالکترونیک و ذخیره داده‌ها حدود ۳۱ درصد تقاضای جهانی گرافن را به خود اختصاص داده و کامپوزیت‌ها با ۲۴ درصد سهم، در رتبه بعدی قرار داشتند.
در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان گرافن، نانوپلاکت‌های گرافن و اکسید گرافن تولید می‌کنند. در سال گذشته میلادی، تولیدکنندگان گرافن نظیر ایکس‌جی ساینس، آنگسترون متریال و وُربک، قابلیت‌های تولیدی خود را به طور چشمگیری افزایش داده یا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قابلیت تولید خود تا ۲۰ برابر هستند.
هم اکنون شرکت‌های نوپا و کوچک در زمینه تولید گرافن فعالیت کرده و صنایع مختلف از مواد تولیدی آنها بهره‌برداری می‌‌کنند. شرکت‌هایی نظیر IBM و سامسونگ در حال پیگیری کاربردهایی از گرافن هستند که در حوزه‌های الکترونیک و اُپتیک کاربرد دارد و این کاربردها نیز تنها در میان‌مدت یا بلند مدت توسعه می‌یابند. در کوتاه‌مدت، بیشترین میزان تقاضا برای کامپوزیت‌ها و پوشش‌های مورد استفاده در خودروسازی، پلاستیک، پوشش‌ها، ساخت و ساز، فلزات، باتری‌ها، هوا فضا و بازارهای انرژی می‌باشد.
ارزش بازار گرافن در کشور چین حدود ۲۹ میلیون یوآن می‌باشد که نرخ رشد ناخالص ترکیبی آن در دوره زمانی ۲۰۲۰-۲۰۱۴ به ۹۵ درصد می‌رسد. پیش‌ران‌های اصلی این بازار عمدتا ناشی از کامپوزیت‌ها و بازار صفحات نمایشی لمسی است.
در حال حاضر حدود ۱۰ شرکت‌ اصلی در چین در حوزه گرافن فعالیت می‌کنند که برخی از آنها ادعا می‌کنند که به تولید انبوه گرافن دست‌ پیدا کرده‌اند.
متن کامل این گزارش به قیمت ۱۷۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است.
http://www.researchandmarkets.com/reports/3265325/global-and-chinese-graphene-industry-2015#pos-0