فروش چند میلیون یورویی سیستم لیتوگرافی فتونیکی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده ادوات لیتوگرافی در آلمان موفق به فروش چند میلیون یورویی از ابزار جدید خود شده است. این دستگاه که یک سیستم لیتوگرافی فتونیکی است که برای استفاده در صنعت نیمه‌هادی بسیار ایده‌آل است. این ابزار قدرت تفکیک بالایی داشته و هزینه تولید

شرکت سوس‌میکروتک (SUSS MicroTec) یکی از تولیدکنندگان ابزار برای صنعت نیمه‌هادی است. این شرکت اخیرا موفق به دریافت سفارشی برای سیستم‌های لیتوگرافی فتونیک خود برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ از سوی یکی از تولیدکنندگان نیمه‌هادی شده است. این سفارش اهمیت راهبردی برای شرکت میکروتک دارد که به تازگی کارخانه جدید خود را کرونای امریکا راه‌اندازی کرده است. این سفارش مربوط به اسکنرهای پروجکشن است که حجم معامله آن چند میلیون یورو است.
این دستگاه که به SUSS DSC300 Gen شهرت دارد در لیتوگرافی از قدرت تفکیک بالایی برخوردار است. این دستگاه که عملکرد بسیار خوبی دارد قابلیت تولید محصول با حجم بالا را داشته در حالی که هزینه تولید با این دستگاه نسبت به روش‌های رایج بسیار پایین است. با این موفقیت در تولید محصول این شرکت می‌تواند موقعیت خود را در بازار تثبیت کند.
این ابزار برای تولید انبوه با حجم بالا ساخته شده است و نصب و راه‌اندازی آن از ابتدای سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود. مارکوس آرندت از مدیران میکروتک می‌گوید: « DSC300 تنها سیستم موجود در بازار است که توانسته مزیت‌های فناوری تابش و لیتوگرافی پروجکشن را با هم در یک ابزار ادغام کند. ما خوشحالیم که این ابزار فرصت تازه‌ای برای ما ایجاد کرده است. آزمون‌های کیفی و کمی انجام شده توسط مشتریان ثابت کرده که این ابزار عملکرد بالایی داشته و نیازهای فناوری و قیمتی مشتریان ما را برآورده می‌کند.»