اولین نشست شرکت‌های فناوری نانوی ایران و چین برگزار شد

اولین برنامه مشترک China-Iran Nanotech Matchmaking event به عنوان بخشی از ششمین نمایشگاه Chinano با همکاری مرکز نانو ایران – چین و مرکز نانوپولیس به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه و با هدف معرفی شرکت‌های ایرانی و آغاز همکاری بین شرکت‌های ایرانی و چینی در

این برنامه با حضور مدیران ستاد فناوری نانو و مدیران مرکز نانو پولیس و ۹ شرکت ایرانی و نمایندگان بیش از ۲۰ شرکت چینی برگزار شد.

در بخش نخست این برنامه دکتر سعید سرکار؛ دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و دکتر بیت‌الهی مدیر کارگروه بین‌الملل ستاد توسعه فناوری نانو به ارائه گزارشی در خصوص فناوری نانو در ایران پرداختند.

همچنین در بخش دوم Project promotion پانزده پروژه (محصول) در زمینه‌های نانو‌الیاف، فناوری تصفیه آب، زیستی پزشکی، مواد و مصالح ساختمانی، ماشین‌آلات و تجهیزات از ایران توسط نمایندگان شرکت‌های اکسیر‌نانو سینا، پارسا‌پلیمر شریف، آریا‌پلیمر، فناوران نانوفناوری فردانگر(pnf)، بهران فیلتر، فناوران نانو‌مقیاس، سوین پلاسما، آدیکو و شبکه آزمایشگاهی توانا معرفی شدند.  

شایان ذکر است، در حاشیه برگزاری این رویداد و ‌پس از پایان ‌برنامه، جلسات مشترک دو جانبی بین شرکت‌های ایرانی و چینی برگزار گردید‌.

لازم به ذکر است، این رویداد اولین فعالیت در راستای ایجاد همکاری بین شرکت‌های نانویی ایران و چین پس از تاسیس مرکز چین فناوری نانو ایران بوده است.

گفتنی است، مرکز فناوری نانو ایران چین با حمایت ستاد فناوری نانو ایران، مرکز نانو پولیس(Nanopolis) و شرکت سوژو، به منظور تعمیق همکاری چین و ایران در فناوری نانو (R & D، انتقال فن آوری، تبادل منابع و برگزاری کنفرانس‌های علمی) ۲۲ اردیبشهت ماه ۱۳۹۴ تاسیس شده است.