همکاری مشترک برای تولید نمایشگر ۴K با نقاط کوانتومی

شرکت TCL با استفاده از نقاط کوانتومی تولید شده توسط شرکت کیودی ویژن اقدام به ساخت نمایشگرهایی با استاندارد رنگ ۲۰۲۰ کرده است. این نمایشگرها به دلیل وجود نقاط کوانتومی و تعداد رنگ بیشتر کیفیت بالاتری نسبت به فناوری‌های موجود در بازار دارد.

شرکت تی‌سی‌ال (TCL) اخیرا همکاری تازه‌ای با شرکت کیودی‌ویژن (QD Vision) آغاز کرده است که در این همکاری قرار است با استفاده از نقاط کوانتومی شرکت کیودی‌ویژن، نمایشگرهایی با استاندارد رنگ ۲۰۲۰ تولید شود. این نمایشگرهای اولترا اچ‌دی با استفاده از فناوری نقاط کوانتومی بدست می‌آید. نمونه اولیه این نمایشگرها قرار است در غرفه تی‌سی‌ال در نمایشگاه IFA به نمایش گذاشته شود.
میزان رنگ این نمایشگرها دو برابر بیشتر از نمایشگرهای استاندارد موجود در بازار است که با این کار می‌توان میلیون‌ها رنگ مختلف را در نمایشگر نمایش داد که این کار، پیش نیاز ساخت تلویزیون‌های UHD یا ۴K است. در حال حاضر هیچ نمایشگری در بازار وجود ندارد که قادر به نمایش ۲۰۲۰ رنگ باشد.
فناوری نقاط کوانتومی تنها فناوری‌ موجود در بازار برای تولید نمایشگرهای نسل جدید است. کیودی‌ویژن با تولید نقاط کوانتومی به توسعه این فناوری کمک می‌کند. ماحصل این همکاری، تولید نمایشگرهای کارا، قابل اعتماد، ارزان قیمت و با کیفیت است.
الکس ژیانگ از مدیران شرکت TCL می‌گوید: « مشتریان ما لایق بهترین کیفیت رنگ بوده که ما با افتخار اعلام می‌کنیم که این همکاری مشترک منجر به تولید چنین محصولاتی می‌شود. نمایشگر سری H9700 دارای قابلیت بالایی در ارائه تصویر زیبا بوده و با قیمت رقابت‌پذیر می‌تواند رضایت مشتریان را برآورده سازد.»
مت مازوچی از مدیران بخش کسب و کار شرکت کیودی‌ویژن می‌گوید: « کیودی‌ویژن از شرکت‌های پیشرو در بازار است. ما با همکاری شرکت TCL قصد داریم توانمندی نسل جدید نمایشگرها را به اثبات برسانیم. ما در مسیر اثبات استاندارد ۲۰۲۰ هستیم و مشتاقانه منتظر تداوم این همکاری خواهیم بود.»
فناوری رنگ ۲۰۲۰ در نسل جدید تلویزیون‌ها وجود دارد. در دهه ۱۹۹۰ میلادی رنگ استاندارد ۷۰۹ رنگ بود که در این فناوری جدید این مقدار رنگ ۹۰ درصد افزایش یافته است.