طراحی نانوذرات برای مشتریان براساس نیاز آن‌ها

دو شرکت تولیدکننده و توزیع کننده مواد شیمیایی در جهان قصد دارند با راه‌اندازی برنامه‌ای موسوم به سرویس طراحی نانوذرات، نیازهای مشتریان را گرفته و براساس نیاز آن‌ها محصولات نانوذره‌ای تولید کنند.

شرکت سریون (Cerion) با همکاری الفا ایسار (Alfa Aesar) قصد راه‌اندازی برنامه‌ای موسوم به سرویس طراحی نانوذرات دارد. سریون یکی از شرکت‌های بزرگ در حوزه تولید مواد شیمیایی است که با راه‌اندازی این برنامه قصد دارد فرصتی برای مشتریان الفا ایسار ایجاد کند تا با تیم تحقیق و توسعه شرکت سیرون همکاری داشته باشند.
این برنامه با مشاوره این شرکت با مشتریان آغاز شده تا ویژگی‌ها و نیازهای فنی مشتریان مشخص شود. سپس با کار در آزمایشگاه، بررسی‌های اولیه آغاز شده و نمونه اولیه از محصول مورد نظر ساخته می‌شود. این روند ادامه یافته تا در نهایت تولید انبوه ماده انجام گرفته و امکان تجاری‌سازی آن فراهم شود.
لاندن مرتز، مدیرعامل شرکت سریون، می‌گوید: «شرکت آلفا محصولات مختلف ما را که شامل نانوذرات هستند به مشتریان مختلف ارائه می‌دهد. به همین دلیل، این شرکت با صنایع مختلفی در ارتباط بوده و همکاری نزدیکی با آن‌ها دارد. این برنامه تحقیقاتی یک بستر مناسب برای ایجاد انقلابی در روابط ما با مشتریان است. تیم فروش آلفا در خط مقدم این برنامه قرار داشته و می‌تواند راهکارهای متناسب با هر صنعت یا مشتری را به آن‌ها ارائه دهد.
در واقع سریون می‌تواند با استفاده از این برنامه به سرعت اقدام به تجاری‌سازی و تولید مواد مورد نیاز مشتریان کند و با این کار بخشی از صنعت را به خود جلب کند.
صنایع مختلف به دنبال کشف فرصت‌های تازه برای تولید نسل جدید محصولات هستند تا با ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات خود ویژگی‌های کاربردی آن‌ها را افزایش دهند. برنامه سرویس طراحی نانوذرات به مشتریان این فرصت را خواهد داد تا فناوری‌های تازه‌ای را از طریق توسعه محصولات با کارایی بالا ارائه دهند.
این دو شرکت به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط داشته تا نیازهای آن‌ها را از طریق بخش تحقیق و توسعه خود برآورده سازند که این کار با استفاده از تولید نانوذرات با عملکرد بالا و منطبق با نیاز مشتری انجام می‌شود.
شرکت آلفا با داشتن لیستی بالغ بر ۴۶ هزار محصول به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهنده‌های مواد شیمیایی در جهان شناخته می‌شود.