استفاده از فناوری پردازش ۱۴ نانومتری در محصولات AMD

شرکت گلوبال فاندریز ارزیابی فناوری پردازش ۱۴ نانومتری خود را در سال ۲۰۱۵ با موفقیت پشت سرگذاشته و در حال حاضر به دنبال تولید انبوه محصولات مبتنی بر این فناوری است. این فناوری در محصولات شرکت AMD مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت گبلوبال فاندریز اعلام کرد که موفق به استفاده از فناوری پردازش ۱۴ نانومتری FinFET در محصولات جدید شرکت AMD شده‌است. این شرکت قصد دارد تا از این فناوری در دیگر محصولات شرکت AMD استفاده کند که این کار در راستای تامین نیاز بازار به سیستم‌های محاسباتی پرقدرت با عملکرد بالا است. این فناوری را می‌توان در ادوات مختلف، از کامپیوترهای شخصی گرفته تا دیتا سنترهای بزرگ استفاده کرد.
AMD از فناوری ۱۴nm Low Power Plus شرکت گلوبال فاندریز استفاده نموده است و اخیرا نیز اعلام کرده که محصولات مبتنی بر این فناوری در سال ۲۰۱۶ به تولید صنعتی خواهد رسید. فناوری پردازش ۱۴LPP از ترانزیستورهای FinFET سه‌بعدی بهر‌ه‌مند است.
مارک پیپرمستر از مدیران شرکت AMD می‌گوید: « انتظار می‌رود فناوری FinFET نقش بسیار مهمی را در محصولات شرکت ما از آغاز سال ۲۰۱۶ ایفا کند. شرکت گلوبال فاندریز تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای رسیدن به این فناوری انجام داده است. ما مشتاقیم تا این تلاش‌ها تداوم یافته و به تولید انبوه برسد.»
مایک کادیگان از مدیران گلوبال فاندریز می‌گوید: « فناوری ۱۴ nm FinFET ما در میان بهترین‌های صنعت نیمه‌هادی قرار دارد و راهکار بسیار ایده‌آلی برای تولید انبوه است. این فناوری با ابعاد کوچکی که دارد از عملکرد و کارایی بالایی برخوردار بوده و در عین حال مصرف کمی دارد. در قالب همکاری نزدیکی که ما با شرکت AMD داریم، موفق شدیم بعد از فناوری ۲۸ نانومتری، کار خود را توسعه داده و به این فناوری جدید برسیم.»
این فناوری درحال رسیدن به مرحله تولید انبوه است و در حال حاضر مقدمات اولیه کار انجام شده‌است. عملکرد این فناوری در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شده و بخشی از آن نیز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ انجام شده‌است و انتظار می‌رود با موفقیت در این ارزیابی‌ها، از ابتدای سال ۲۰۱۶ تولید انبوه محصولات مربوط به این فناوری انجام شود.
شرکت گلوبال فاندریز در حوزه صنعت نیمه‌هادی فعالیت داشته و از سال ۲۰۰۹ محصولات متعددی در بخش صنعت الکترونیک ارائه داده است.