پتنت برتر از نگاه USPTO: سیستم هوشمند حامل دارو

سایت فناوری های همگرا- پتنت یک شرکت داروسازی به‌عنوان نوآوری بسیار مفید و جدید از سوی دفتر اختراعات آمریکا انتخاب شد. این پتنت در حوزه ساخت سیستم‌های رهاسازی دارو است که به بیمار کمک می‌کند به‌صورت خودکار، داروها روزانه وارد بدنش شود.

به گزارش سایت فناوری های همگرا شرکت امفیز تکنولوژیز (mPhase Technologies) اعلام کرد، پتنت این شرکت در حوزه سیستم‌های دارورسانی مبتنی بر فناوری‌نانو که در دفتر ثبت اختراعات آمریکا پذیرفته شده به‌عنوان یک فناوری «جدید و مفید» از سوی این دفتر انتخاب شده‌است.
با استفاده از این نوآوری می‌توان داروها را با دوزهای مختلف به‌صورت خودکار در بدن رهاسازی کرد. دوراندو از مدیران این شرکت می‌گوید: «برخی بیماران لازم است که به‌صورت روزانه داروهایی را مصرف کنند. برای مثال، فرد مبتلا به دیابت باید هر روز انسولین تزریق کند تا سطح قند خون در حد مجاز باقی بماند. برخی از مردم به دلیل شرایط پوستی ویژه‌ای که دارند باید هر روز از کرم استفاده کنند.»
این فناوری به چنین بیمارانی کمک می‌کند تا بتوانند دارو را در زمان مشخص به بدن خود برسانند. در این فناوری از یک یا چند مخزن دارو استفاده شده‌است که مقادیر مشخصی دارو در آن قرار دارد. این مخزن با استفاده از یک غشاء پوشانده شده‌است غشائی که این دارو را در بر گرفته نسبت به دارو نفوذپذیر بوده و با استفاده از محرک‌های مختلف می‌توان دارو را از این غشاء بیرون کشید. این غشاء را می‌توان به‌گونه‌ای تنظیم کرد که مقدار مشخصی دارو از آن به بیرون تراوش کند.
دوراندو می‌افزاید: «ما معتقدیم که این نوآوری می‌تواند تاثیر شگرفی روی فعالیت‌های شرکت ما بگذارد.»
امفیز تکنولوژیز یک شرکت سهامی عام بوده که در حوزه فناوری سطوح هوشمند پیشرو است. این شرکت با استفاده از فناوری‌نانو، MEMS و میکروسیالی اقدام به تولید محصولات متعددی کرده است. سطوح هوشمند دارای پتانسیل بالایی در سیستم‌های رهاسازی دارو، آزمایشگاه روی تراشه و حسگرهای شیمیایی است.