برگزاری سمینار آموزشی مدیریت کسب و کارهای شرکت‌های نوپای دانش بنیان

سمینار آموزشی «مدیریت کسب و کارهای شرکت‌های نوپا دانش بنیان» روز ینجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ در سالن ابن سینا کانون اسلامی انصار برگزار گردید.

این سمینار ۸ ساعته به منظور افزایش سطح دانش، سازماندهی،
یکپارچه‌سازی و افزایش آگاهی‌های مدیران شرکت‌های نانویی و با هدف آشنایی
مدیران شرکت‌ها با اصول مدیریت یک کسب و کار نوپای فناوری محور و ارتقای
عملکرد آن و… طراحی شده بود که بیش از ۱۵ نفر از مدیران و کار‌شناسان
ارشد شرکت‌های نانویی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد
ویژه توسعه فناوری نانو درآن حضور یافتند.

این سمینار آموزشی با سخنرانی جناب آقای دکتر حسام زندحسامی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و متخصص در راه اندازی کسب و کارهای جدید، پیرامون توسعه و گسترش مهارت‌ها و توانایی افراد در حوزه‌های مختلف مدیریت و کسب و کار، ایجاد و پرورش رویکرد کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، افزایش سطح درآمد افراد، سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف، رشد و ترقی افراد در مسیر شغل و حرفه‌ای خود، ترویج و بکارگیری آگاهانه علوم مدیریت و کسب و کارمرتبط با شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان برگزار گردید. موضوعات این سمینار آموزشی حول چند محور اصول مدیریت سازمان، مدیریت کارآفرینی، مدل‌های کسب و کار، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی و… مطرح گردید.

آقای دکتر زند در ابتدای سخنرانی خود به تعریف کامل کسب و کار، شرکت‌های نوپا (استارت آپ) و مدیریت پرداخت و به ۲۰ اشتباه مدیران شرکت‌های نوپا که منجر به شکست ۹۰% استارت‌آپ‌ها شده است، اشاره نمود و در خصوص میزان تاثیرگذاری هر یک از این دلایل در شکست شرکت‌های نوپا صحبت شد. دیگر بخش‌ جالب سخنرانی ایشان حول موضوع ۱۰ ویژگی‌ مهم مدیران شرکت‌های نوپا بود، که باعث پرسش و پاسخ‌های بسیاری از طرف حاضران در سمینار شد و در ادامه نیز ایشان ۶ عامل ایجاد تغییرات در محیط کسب و کار آینده را ترسیم نمود.

در پایان سمینار آموزشی نیز زمانی به پرسش و پاسخ پیرامون مشکلات مدیریتی، منابع انسانی و… شرکت‌های حاضر اختصاص یافت.

لازم به ذکر است دکتر زندحسامی دارنده مدرک دکترای مدیریت صنعتی و متخصص در
راه اندازی کسب و کارهای جدید بوده و ایشان به عنوان داور و منتور بسیاری
از برنامه‌های استارتاپ ویکند و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
فعالیت دارند.