تمرکز بر «نوآوری باز» در چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو

چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو با محوریت «نوآوری باز: انتقال دستاوردهای فناورانه از شرکت‌های کوچک به صنایع بزرگ» در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود. عرضه‌کنندگان فناوری، شرکت‌های متقاضی فناوری‌ و واسطین انتقال فناوری از مخاطبان اصلی این روید

مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو از سال ۱۳۹۱ با هدف بررسی آخرین تحولات اقتصادی و مدیریتی در این حوزه از فناوری، توسط ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شده است. در طی سه دوره برگزاری این برنامه، آخرین تجربیات و روندهای اقتصادی و مدیریتی فناوری نانو در سطح ایران و جهان در این مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو بر موضوع «نوآوری باز» متمرکز خواهد بود. از دید نوآوری باز، نوآوری تنها منحصر به افراد خاص، موضوعات خاص و محل‌های خاص (بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی) نیست، بلکه نوآوری در میان تمامی افراد و در تمام مکان‌ها قابل تولید است. در همین راستا، همکاری‌ شرکت‌های مختلف از نظر مشارکت یا انتقال نوآوری و فناوری نیز می‌تواند جلوه مشخصی از فرایند نوآوری باز به شمار رود.

چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو ضمن بررسی مفاهیم مرتبط با نوآوری باز، به بررسی راهکارهای عملیاتی همکاری‌های فناورانه میان شرکت‌ها برای ارتقای محصولات و یا تولید محصولات جدید مرتبط با فناوری نانو می‌پردازد.

مخاطبان اصلی این رویداد، عرضه‌کنندگان فناوری (SMEهای تولیدی نانویی)، شرکت‌های متقاضی فناوری (صنایع)‌ و واسطین انتقال فناوری هستند. همچنین این مجمع می‌تواند برای اساتید، دانشجویان و علاقمندان کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت نیز مفید و جذاب باشد.

گفتنی است، کانال «چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو» در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام و صفحه رسمی این مجمع در شبکه اجتماعی لینکداین نیز راه‌اندازی شده است.

ارایه مقالات مدیریت فناوری و نوآوری، یادداشت  خبرگان، اخبار برگزاری کارگاه‌‌ها و سمینارهای آموزشی مجمع، معرفی سخنرانان کلیدی مجمع و اطلاعات تکمیلی پیرامون چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو از طریق این رسانه‌ها در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است مجمع اقتصاد نانو علاوه بر پایگاه اینترنتی nanoecoforum.ir، تنها در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و لینکداین به صورت رسمی فعالیت خواهد داشت.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در چهارمین مجمع اقتصاد فناوری نانو به پایگاه اینترنتی این برنامه مراجعه نمایند.