ارائه عمومی سهام تولیدکننده گرافن در بازار بورس

یک شرکت نانوفناوری در میشیگان در نظر دارد با ارائه سهام خود به صورت عام ۲۴ میلیون دلار به دست آورد تا بتواند تجاری‌سازی مواد کامپوزیتی برای باتری‌های یون لیتیومی قابل شارژ و کاربردهای دیگر را ادامه دهد.

بر اساس آمار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت XG Sciences Inc. می‌خواهد ۳ میلیون سهم هر یک به قیمت ۸ دلار را در بازار سهام ارائه نماید. این شرکت در ماه ژانویه درخواست خود برای ارائه عمومی سهام به مبلغ ۱۶ میلیون دلار را به این کمیسیون ارسال کرده بود؛ در درخواست بعدی در ماه مارس، این مبلغ به ۲۴ میلیون دلار افزایش یافت.
با وجودی که در طول فرایند توسعه محصول، این شرکت بیش از ۴۳ میلیون دلار از دست داده است، اما بر اساس داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تعداد مشتریان این شرکت و حجم سفارشات آنها در حال افزایش است. این شرکت پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۶ از طریق فروش گرافن و نانوصفحات گرافنی برای محصولات الکترونیکی و صنعتی که از باتری‌های یون لیتیومی استفاده می‌کنند، درآمدی بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار داشته باشد. این محصولات می‌توانند در کاربردهای مختلفی از خودروها و تبلت‌ها گرفته تا ابزارهای قدرت و گوشی‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار بگیرند. درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۵ معادل ۶۴۲،۵۹۲ دلار بود.
در درخواستی که توسط این شرکت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال شده است، آمده است: «ما بر این باوریم که ویژگی‌های منحصر به فرد گرافن و نانوصفحات گرافنی موجب ایجاد کاربردها و محصولات متنوعی شده و بازار این محصولات به سرعت رشد خواهد کرد».
تعدادی از شرکت‌ها در حال آزمایش مواد XG Sciences در کاربردهای مختلفی همچون باتری‌های یون لیتیومی، ابرخازن‌ها، حفاظت حرارتی، جوهرها و روکش‌ها، قطعات الکترونیکی چاپی، محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز، کامپوزیت‌ها و کاربردهای نظامی هستند.
شرکت‌های خودروسازی فورد، هوندا، Johnson Controls Inc. و Magna International و همچنین شرکت‌هایی همچون سامسونگ SDI، LG Chem، Dow Chemical و Dupont از مشتریان سابق این شرکت به شمار می‌روند. این شرکت از سال ۲۰۰۸ محصولات خود را به بیش از ۱۰۰۰ شرکت فروخته است.
رز، مدیر عامل XG Sciences، می‌گوید: «پس از یک دهه کار روی این فناوری و با آغاز باز شدن بازار برخی از کاربردها، تصمیم سهام خود را در بورس ارائه کنیم.» او می‌افزاید: «به‌عنوان تولیدکننده پیشتاز گرافن و نانوصفحات گرافنی در جهان، می‌خواهیم همچنین اولین شرکتی باشیم که امکان دسترسی بازارهای عمومی را در آمریکای شمالی ایجاد کرده است.»