تجاری‌سازی نانوپششی برای پیل‌های خورشیدی، توسط یک شرکت نوپا

این محصول نوعی نانوپوشش است که از آن برای افزایش کارایی پیل‌های خورشیدی استفاده می‌شود.

اولین شرکت انشعاب یافته از دانشگاه هوستون که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت دارد، اولین قرارداد توزیع محصولات خود را منعقد کرد. این شرکت با نام نانوتک (Nanotech) در حوزه نانوپوشش فعالیت دارد.
شرکت بیندفود سوپلای (Bindfoed Supply) که در دالاس فعالیت دارد، قصد دارد نانوپوشش تولید شده توسط این شرکت را برای استفاده در بخش ساختمانی توزیع کند.
این پوشش در کارخانه این شرکت واقع در پارک تحقیقاتی انرژی دانشگاه هوستون تولید می‌شود. کارلوس ریپلی از مدیران شرکت بینفورد می‌گوید: « این محصول در دو شعبه شرکت بیندفود قابل تهیه خواهد بود.»
این شرکت در سال ۲۰۱۳ محصولی به نام C-Voltaics را که یک پوشش ضدآب و ضدلک بود تولید کرد. این فناوری بعدها با تغییر نام توسط همین شرکت توسعه یافته و تولید شد. شرکت نانوتک در تجاری‌سازی این فناوری موفق بود.
مسئولان این شرکت معتقداند که تجاری‌سازی نانومحصولات کاری بسیار دشوار است. دولت فدرال بیش از ۲۰ میلیارد دلار روی تحقیقات در حوزه فناوری‌ نانو از طریق پیش‌گامی ملی فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری کرده است. رامانان کریشنامورتی از مدیران این شرکت معتقد است که برای مرحله اول تجاری‌سازی، تولید خوبی انجام شده‌است.
او می‌افزاید: « تولید یک محصول خوب ضروری است اما شرط کافی برای موفقیت نیست. ایده‌های زیادی در این حوزه وجود دارد. شما باید برنامه کسب و کار صحیحی داشته باشید؛ زمان‌بندی نیز عنصر بسیار مهمی در این مسیر است.»
در حال حاضر این شرکت پوششی ارائه کرده که می‌تواند روی سطح پیل‌های خورشیدی قرار گرفته و آن‌ها را تمیز نگه دارد. با این کار، کارایی پیل‌های خورشیدی بهبود می‌یابد. مسئولان این شرکت قصد دارند روی پوشش‌های مناسب برای منسوجات کار کنند.
این نانوپوشش با نام تجاری CaraPro تولید شده و در حال حاضر ظرفیت تولید آن ۵۰۰۰ گالن در هفته است.