استفاده از اسکیت‌های حاوی گرافن در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

دو شرکت فعال در حوزه ساخت ادوات ورزشی، قصد دارند از گرافن برای ساخت اسکیت به‌منظور استفاده در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ استفاده کنند.

ورسرین (Versarien) با همکاری شرکت کریستان برومبلی (Kristan Bromley) در حال کار روی ساخت اسکیت‌های ویژه‌ای از جنس گرافن است تا از آن در بازی‌های زمستانی استفاده کند. قرار است از این اسکیت‌های جدید در بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ استفاده کنند.
فناوری که این دو شرکت در حال توسعه آن هستند از گرافن برای افزایش استحکام استفاده کرده است. در این فناوری از ساختار الیاف کربنی و نانوپلاکت‌های گرافنی استفاده شده‌است.
کریستان بروملی برنده چهار دوره از بازی‌های المپیک زمستانی است. او معتقد است که فناوری‌های گرافنی می‌تواند صنعت محصولات ورزشی را بهبود داده و فرصت‌های جذابی در این بازار ایجاد کنند.
بروملی می‌گوید: « هدف ما در فناوری‌های بروملی، توسعه محصولات ورزشی با عملکرد بالاست که به ورزشکاران امکان به دست آوردن مدال‌های المپیک را در سطوح جهانی را می‌دهد. ما به دنبال ساخت اسکیت‌های ویژه‌ای هستیم که در المپیک ۲۰۱۸ پیونگ چنگ مورد استفاده قرار گیرد. ما به‌عنوان یکی از صاحبان کسب و کار در این حوزه به دنبال تغییر مرزهای فناوری هستیم تا فصل تازه‌ای از محصولات را به این بازار عرضه کنیم.»
نیل ریکت از مدیران ورسرین می‌گوید: «این ورزش فضای مناسبی برای به اثبات رساندن فناوری‌های نوظهور ایجاد می‌کند؛فناوری‌هایی که می‌تواند در این بازار مورد استفاده قرار گیرند.»
صنعت محصولات ورزشی می‌تواند بازار مناسبی برای این گونه فناوری‌ها باشد.