ثبت پتنت راهبرد جدیدی برای تولید نانوآمولوسیون

شرکت ترسوس اینوایرنمنتال راهبرد جدیدی را برای تولید نانوقطرات ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توان نانوآمولوسیون تولید کرد. این روش برای احیاء آب‌های زیرزمینی مناسب است. این شرکت موفق به ثبت پتنت مربوط به این فناوری شده‌است.

شرکت ترسوس اینوایرنمنتال (Tersus Environmental) موفق به ثبت پتنت خود در دفتر اختراعات آمریکا شده‌است. این پتنت مربوط به روشی برای احیاء آب‌های زیرزمینی است که برای آن از روغن نانوآمولوسیونی استفاده شده‌است.
این پتنت درباره فناوری‌ نانوآمولوسیون با قابلیت دهندگی الکترون است که از موضوعات حوزه نانوزیست‌فناوری است. با استفاده از این پتنت می‌توان چالش‌های پیچیده در حوزه محیط زیست را رفع کرد.
این پتنت با شماره ۹۳۰۳۱۳۶B2 در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۶ در USPTO به ثبت رسیده است. این پتنت در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۱۴ توسط شرکت تروش تسلیم USPTO شده بود.
نانوآمولوسیون به دسته‌ای از آمولوسیون‌ها گفته می‌شود که اندازه قطره‌ها در آن بین ۵۰ تا ۵۰۰ نانومتر است. روش رایج برای تولید نانوآمولوسیون‌ها استفاده از مخلوط‌کن‌های بسیار قوی یا هموژنایزرهای فشار بالا است.
ترسوس از روشی جدید برای این کار استفاده کرده است که کاملاً مقرون به صرفه بوده و در آن از انرژی بسیار کمی استفاده می‌شود. این روش برای استفاده در احیاء آب بسیار مناسب و کم هزینه است.
در واقع مزیت اصلی این راهبرد، کارایی بالا و انرژی مصرفی اندک آن است که موجب شده تا بتوان مقدار انرژی شیمیایی زیادی را در یک سیستم ذخیره‌سازی کرد.
این روش که به Self Nano Emulsion موسوم است، می‌تواند قطرات بسیار کوچک ایجاد کند که مزایای زیادی دارد. از مزایای این سیستم می‌توان به توزیع مناسب قطرات، افزایش پایداری و فعالیت زیستی بالا اشاره کرد.