چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری‌نانو در صنعت برق و انرژی برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری‌نانو در صنعت برق و انرژی به همت پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری‌نانو، در روزهای دوم و سوم شهریورماه در محل تالار خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار می‌‌شود.

چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی با هدف ارائه نتایج کاربردی و علمی فناوری‌نانو در حوزه برق و انرژی برگزار می‌شود. از سایر اهداف این کنفرانس می‌توان به موار زیر اشاره نمود؛

– گسترش کاربردهای فناوری نانو در صنعت برق و انرژی؛
– معرفی ظرفیت‌های موجود برای حمایت مادی و معنوی از پروژه‌های نانو؛
– تجارب موفق ایران و جهان در بهره‌برداری از فناوری‌های نانو در صنعت برق و انرژی؛
– بررسی فرصت‌ها و چالش‌های به کارگیری فناوری‌نانو در صنعت برق و انرژی؛
– توسعه به کارگیری فناوری نانو در صنعت برق و انرژی؛
– برقراری ارتباط و تبادل نظر میان صاحب‌نظران حوزه برق و انرژی و فناوری‌نانو؛ و
– تشویق پژوهشگران حوزه نانو برای فعالیت در زمینه‌های برق و انرژی.

«استفاده از فناوری‌نانو در بخش تولید برق و انرژی (EPG)»، «استفاده از فناوری‌نانو در بخش انتقال برق و انرژی(PTL)»، «استفاده از فناوری‌نانو در بخش توزیع برق و انرژی (PDS)» و «استفاده از فناوری‌نانو در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی صنعت برق و انرژی (ENV)» از جمله محورهای این کنفرانس‌ به شمار می‌روند.

شایان ذکر است، در حاشیه چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری نانو در صنعت برق نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و تجاری این حوزه برگزار می‌‌شود. شرکت‌کنندگان می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه با نمونه‌هایی از پروژه‌های انجام شده، با استفاده از فناوری‌نانو آشنا شده و با نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند گفتگو و مذاکره کنند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این کنفرانس دو روزه می‌توانند به پایگاه اینترنتی این کنفرانس مراجعه نمایند. آخرین مهلت  ارسال مقالات ۱۵ تیرماه سال جاری اعلام شده است. همچنین، شرکت‌هایی که درزمینه فناوری نانو نیز فعالیت دارند، می‌توانند جهت ارائه محصولات و یا فعالیت‌های تحقیقاتی خود در نمایشگاه جانبی، با دبیرخانه کنفرانس تماس بگیرند.

 لازم به ذکر است، این کنفرانس از جمله کنفرانس‌های مورد تایید ستاد ویژه توسعه‌ فناوری‌نانو برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه‌های مرتبط با فناوری نانو در سال ۱۳۹۵ است.

گفتنی است، چهارمین کنفرانس تخصصی فناوری‌نانو در صنعت برق به همت پژوهشگاه نیرو و
ستاد توسعه فناوری‌نانو، در روزهای دوم و سوم شهریورماه در محل تالار خلیج
فارس پژوهشگاه نیرو برگزار می‌‌شود.