دریافت یک میلیون دلار برای فروش نانوداروی ضدسرطان در فیلیپین

شرکت نانوبیوتیکس برای فروش نانوداروی ضدسرطان خود در آسیا، مبلغ یک میلیون دلار از شریک تجاری خود در تایوان دریافت کرد. این شرکت تایوانی در مرحله توسعه و تجاری‌سازی این نانودارو است و موفق به فروش این دارو به کشور فیلیپین شده‌است.

شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) در حوزه تولید نانودارو برای درمان سرطان فعالیت دارد. این شرکت اخیراً موفق به دریافت یک میلیون دلار از شرکت تایوانی فارماانجین (PharmaEngine) شده‌است؛ شرکتی که به‌عنوان همکار با نانوبیوتیکس مشارکت دارد.
این یک میلیون دلار در راستای فروش نانوداروی نانوبیوتیکس در بیمارستانی در فیلیپین به این شرکت داده شده‌است.
فارماانجین در قالب توافقنامه‌ای با نانوبیوتیکس، لیسانس توسعه و تجاری‌سازی نانوداروی این شرکت موسوم به NBTXR3 را از نانوبیوتیکس دریافت کرده است تا این نانودارو را در منطقه آسیا-اقیانوسیه توزیع کند. در راستای این توافق‌نامه، این یک میلیون دلار باید به شرکت نانوبیوتیکس پرداخت شود. قرار است با فروش بیشتر این نانودارو، پرداخت‌های دیگری نیز به این شرکت انجام شود. فارماانجین در حال حاضر روی فاز پیلوت این نانوداروی ضدسرطان کار می‌کند.
نانوبیوتیکس دارای چند فناوری مختلف از جمله NanoXray است که می‌تواند انرژی رادیودرمانی را بهبود دهد. این محصول قابل انطباق با روش‌های درمانی رادیودرمانی رایج است، به طوری که می‌توان از آن برای درمان تومور سر، گردن، کبد، پستان و پروستات استفاده کرد.
نانوداروی NBTXR3 با استفاده از فناوری NanoXray تولید شده که در حال حاضر در مرحله توسعه‌های بالینی خود است. این شرکت برای توسعه این فناوری با شرکت تایوانی فارماانجین وارد همکاری مشترک شده‌است.
نانوبیوتیکس یک شرکت فرانسوی است که دفتر آن در پاریس واقع شده و در آمریکا نیز یک شعبه دارد.