راه‌اندازی خط تولید نانوجوهرهای رسانا

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) در راستای تولید قطعات الکترونیکی چاپی سه بعدی، خط تولید جدید راه‌اندازی کرده است که در آن نانوجوهرهای مورد نیاز برای این فرآیند تولید می‌شود.

شرکت نانودیمنشن (Nano Dimension) در حوزه الکترونیک چاپی سه بعدی پیشرو است. این شرکت اخیرا اعلام کرده، یکی از زیرمجموعه‌های آن، به نام نانودیمنشن تکنولوژیز اقدام به راه‌اندازی خط تولید جدیدی کرده است تا نانوجوهر‌های منحصر به فردی تولید کند. راه‌اندازی این خط تولید اندکی بعد از انتشار خبر خرید یک پتنت از سوی این شرکت در حوزه نانوجوهرهای رسانا، منتشر شد.
این خط تولید دقیقا در محل دفتر مرکزی شرکت راه‌اندازی شده و به نانودیمنشن اطمینان می‌دهد که در مسیر توسعه محصول خود مشکلی بوجود نخواهد آمد. این ساختمان که در حال نوسازی است دارای فضای کافی برای تولید نانوجوهر مورد استفاده در صدها چاپگر است. این خط تولید پیامی برای مشتریان شرکت نانودیمنشن دارد که به آنها اطمینان می‌دهد که نیازهای نانوجوهر مصرفی آنها در حال تامین است.
این خط تولید دارای ویژگی‌های زیر است:
• از فناوری پیشرفته در حوزه شیمی برخوردار است؛
• استانداردهای کنترل کیفیت بالایی دارد؛
• مساحت آن در حدود ۸۶۰۰ فوت است.
این شرکت به دنبال وارد شدن در تمام بخش‌های فناوری چاپ سه بعدی بود و تولید و توسعه فناوری نانوجوهر تنها بخشی از این برنامه کسب و کار نانودیمنشن است. این خط تولید جدید می‌‌تواند مسیر توسعه و نوآوری را در این شرکت تسهیل کند.
شرکت نانودیمنشن در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد که از ابتدا به دنبال توسعه فناوری الکترونیک چاپی سه بعدی بود. همچنین تولید مواد افزودنی در این حوزه از جمله سرفصل‌های کاری این شرکت بود. نانودیمنشن از سه محصول منحصر به فرد استفاده می‌کند: نانومواد، نرم‌افزار سه بعدی و جوهرافشان سه بعدی.
نانودیمنشن اولین چاپگر سه بعدی را تولید کرده که روی ساخت بوردهای مدارچاپی چند لایه متمرکز است. این شرکت جوهرهای دی‌الکتریک و رسانا مبتنی بر فناوری‌نانو تولید می‌کند.