همکاری مشترک برای گرفتن تاییدیه‌ای برای نانولوله‌های کربنی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانولوله کربنی تک‌جداره، از دو شرکت مختلف برای گرفتن تاییه سازمان REACH دعوت به همکاری کرده است. قرار است خطرات احتمالی این محصول مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت انویگو (Envigo) اعلام کرد که همکاری مشترک با شرکت انترتک و اوسی‌سی‌ال (OCsiAl) را برای تامین ملزمات قانونی محصول خود، TUBALL آغاز کرده است. این محصول، یک نوع نانولوله‌کربنی تک جداره است.
در قالب این همکاری مشترک، شرکت اوسی‌سی ال یک پرونده جدید در اداره نظارت بر مواد شیمیایی موسوم به REACH باز می‌کند. این پرونده با شماره ۰۱۲۱۲۰۱۳۰۰۶۷۵۰۰۰۰ در این اداره تشکیل شده‌است که نشان دهنده انطباق این محصول با ملزومات این سازمان است.
اوسی‌سی‌ال اولین شرکت تولید کننده نانولوله‌های کربنی تک‌جداره در جهان است که ملزومات سازمان RECH را تامین کرده است، با این کار امکان استفاده از این محصول در طیف وسیعی از حوزه‌ها وجود خواهد داشت.
قرار است در قالب این همکاری مشترک، این سه شرکت روی بررسی رفتار این محصول کار کنند و در نهایت خطرات احتمالی آن را مورد بررسی قرار دهند. مقرر است این سه شرکت به بررسی جزئیات فنی این محصول بپردازند تا خطرات احتمالی آن دقیقا مشخص شود و همچنین برخی روش‌های مدیریت خطر در این محصول مشخص شود.
این دسته از اطلاعات به مصرف کننده کمک می‌کند تا در کاربردهای صنعتی نانولوله‌های کربنی تک جداره عملکرد بهتری داشته باشد.
اوسی‌سی‌ال تنها شرکتی در بازار است که می‌تواند نانولوله‌های کربنی تک‌جداره را به‌صورت صنعتی تولید کند. در حال حاضر این شرکت امکان تولید ۱۰ تن نانولوله‌کربنی تک جداره را در اروپا دارد. ظرفیت تولید جهانی این نانولوله‌ها در سال آینده به ۶۰ تن می‌رسد. سازمان RECH به شرکت اوسی‌سی‌ال کمک می‌کند تا بتواند میزان تولید صنعتی نانولوله‌های خود را افزایش دهد و عملکرد بهتری در بازار اروپا داشته باشد.
آدریان هاردی از شرکت انویگو می‌گوید: «برای شرکت انویگو باعث افتخار است که به‌عنوان بخشی از این پروژه در توسعه فناوری نانولوله‌های کربنی دخالت دارد. ما در این پروژه به شرکت اوسی‌سی‌ال کمک می‌کنیم تا تمام ملزومات RECH را برای محصول TUBALL بدست آورد.»