ارائه محصولات MEMS در نمایشگاه سالانه

یک گروه صنعتی که در حوزه ساخت ادوات MEMS فعالیت دارد، اخیراً نمایشگاهی برای ارائه محصولات این حوزه راه‌اندازی کرده است. در این نمایشگاه، محصولات مختلفی که در آن از حسگرهای MEMS استفاده شده عرضه می‌شود.

گروه صنعتی حسگرها و MEMS (MEMS & Sensors Industry Group) که با نام اختصاری MSIG شناخته می‌شود، در نمایشگاه سالانه این گروه در ۹-۱۱ نوامبر ۲۰۱۶ آخرین دستاوردها و کاربردهای محصولات این شرکت در صنایع به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
پلتفورم هوشمند iBLADES یک ابزار جانبی است که می‌تواند فناوری‌های اینترنت اشیاء و MEMS را به سرعت به بازار نزدیک کند. این فناوری نه تنها موجب محافظت از اطلاعات می‌شود، بلکه مسیر برای ارتباط با تلفن‌های همراه ایجاد می‌کند و موجب می‌شود تا این تلفن‌ها بتوانند به فناوری‌های اینترنت اشیاء متصل شوند.
با استفاده از iBLADES می‌توان فناوری‌های مختلف را به سرعت وارد صدها میلیون تلفن هوشمند کرد و در نهایت موجب هوشمندتر شدن این تلفن‌ها شد. این انتقال فناوری به تلفن‌های هوشمند از تمام راه‌های فعلی سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
کریپ میکروسیستم (Crip Microsystems) یکی از شرکت‌های ارائه دهنده فناوری حسگری اولتراسونیک مبتنی بر MEMS است. این شرکت اخیراً فناوری زمان‌پرواز اولتراسونیک (TOF) جدیدی به بازار عرضه کرده است که در آن از پالس‌‌های اولتراسونیک برای اندازه‌گیری دقیق با دقت میلیمتری استفاده شده‌است.
فناوری حسگری گازی از جمله دیگر محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده‌است. این محصول برای بررسی کیفیت هوا در یک محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فناوری می‌توان برای شناسایی ترکیبات آلی فرار در محیط استفاده کرد.
یکی از محصولات اصلی ارائه شده در این نمایشگاه، میکروهات‌پلیت سیلیکونی است که در آن از حسگرهای نانوساختار استفاده شده‌است. با این فناوری می‌توان گازهای محیط را با حساسیت بالا شناسایی کرد. این فناوری به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن در تلفن‌های همراه یا ادوات پوشیدنی استفاده کرد.
وسپر (Vesper) نیز یک میکروفون مجهز به فناوری MEMS ارائه کرده است که در آن از حسگرهای جدیدی استفاده شده‌است. این میکروفون بسیار کوچک است، به طوری که می‌توان در ادوات هوشمند مختلف از آن استفاده کرد. ابعاد کوچک این فناوری موجب شده تا مصرف انرژی آن کم بوده و نیاز به باتری کوچکی باشد.