واگذاری امتیاز بازاریابی و فروش نانوابزار تعیین مشخصات نانوذرات

یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات تعیین اندازه نانوذرات، با امضاء قراردادی امتیاز فروش و توزیع محصول خود را در اختیار شرکت دیگری قرار داده است.

شرکت مانتا اینسترومنتز (MANTA Instruments)، شرکت هوریبا (Horiba) را به عنوان نماینده فروش خود در بخش تجهیزات آنالیز نانوذرات انتخاب کرد. این دو شرکت قصد دارند با همکاری یکدیگر اقدام به فروش و توزیع سامانه آنالیز نانوذرات ViewSizer 3000 کنند. این سامانه می‌تواند فناوری رهگیری نانوذرات را بهبود داده و از آن برای ثبت و ضبط نانوذرات با ابعاد مختلف استفاده کند. علاوه‌براین، با این دستگاه می‌توان سینتیک فرآیندهای مختلف نانوذرات مانند تجمع، خودآرایی، متبلور شدن و انحلال را به تصویر کشید و به صورت کمّی و به طور زنده مورد ارزیابی قرار داد.
این فناوری توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا به دست آمده است. آن‌ها به دنبال رفع محدودیت‌های موجود در مسیر آنالیز و مشخصه‌یابی نانوذرات بوده‌اند. پس از سال‌ها پژوهش، محققان این دانشگاه موفق شدند روشی برای تعیین مشخصات نانوذرات پلی‌دیسپرس ارائه کنند. این سامانه از روشی بهره‌ می‌برد که نیاز به کالیبراسیون، استانداردهای مرجع و داشتن اطلاعات از برخی خواص ماده ندارد.
ViewSizer در طول یک سال توسط شرکت مانتا ارتقاء یافت و یک برنامه بتا برای بهبود آن پیاده‌سازی شد. در این برنامه از ۱۲ شریک صنعتی دعوت به همکاری شد تا پیش از تجاری‌سازی و وارد شدن به بازار در سال ۲۰۱۶، عیب‌های احتمالی آن رفع گردد.
ریک کوپر، مدیرعامل شرکت مانتا، می‌گوید: «در طول یک سال گذشته، کاربرانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند فیدبک‌های مثبتی به سازنده ارائه کرده‌اند. در حال حاضر بیشتر استفاده کنندگان این دستگاه از صنعت زیست‌فناوری و داروسازی بوده‌اند حوزه‌های که ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا محصولات دارویی مبتنی بر نانوذرات را بهتر توسعه دهند. ما خوشحالیم که با این همکاری مشترک می‌توانیم بازار این دستگاه را گسترش دهیم.»
ViewSizer یکی از دستاوردهای بزرگ در بخش ساخت تجهیزات مشخصه‌یابی است. این دستگاه به مشتریان امکان می‌دهد تا دیدگاه‌های ارزشمندی درباره توزیع ذرات پیدا کنند.»
مایل پوهی از مدیران شرکت هوریبا می‌گوید: «این دستگاه دامنه توانمندی ما را در بخش مشخصه‌یابی ذرات بهبود می‌دهد. مشتریان ما در انتظار چنین فناوری بوده‌اند و ما مشتاقانه به دنبال بازاریابی، فروش و ارائه خدمات در این حوزه هستیم.»