انتشار گزارش بررسی بازار نانومترولوژی تا پایان ۲۰۲۷

موسسه مارکت‌ریسرچ فیوچر بازار نانومترولوژی را تا سال ۲۰۲۷ مورد بررسی قرار داده و نتایج کار خود را در قالب گزارشی منتشر کرده است. در این گزارش روندها، بازیگران اصلی، راهبردها، کاربردها و چشم‌اندازهای رقابتی در بخش نانومترولوژی در یک بازه زمانی ده ساله ترسیم شده است.

اخیرا گزارشی منتشر شده که در آن بازار نانومترولوژی تا سال ۲۰۲۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این گزارش روندها، بازیگران اصلی، راهبردها، کاربردها و چشم‌اندازهای رقابتی در بخش نانومترولوژی در یک بازه زمانی ده ساله، تا پایان سال ۲۰۲۷ به تصویر کشیده شده است.
نانومترولوژی حوزه‌ای است که در آن به اندازه‌گیری در مقیاس نانومتری پرداخت شده و در واقع علم اندازه‌گیری در سطح نانومقیاس است. نانومترولوژی اهمیت زیادی دارد که دلیل این اهمیت، نقش این علم در تولید نانومواد و نانوادوات با دقت و اعتمادپذیری بالا است.
یکی از چالش‌ها در این حوزه، توسعه و ارائه استانداردهای اندازه‌گیری و روش‌هایی است که بتواند نیازهای نسل جدید از محصولات و فرآیندهای مربوط به تولید این محصولات را تامین کند.
کسب اطلاعات لازم درباره روند توسعه این علم اهمیت زیادی دارد، معمولا برای پیش‌بینی صنایع مربوط به فناوری‌نانو لازم است که مترولوژی با دقت بالا مورد ارزیابی قرار گرفته و چشم‌اندازهای آن دقیقا مشخص شود.
برای پاسخ‌دهی به این نیاز موسسه مارکت‌ریسرچ فیوچر اقدام به انتشار گزارشی در این باره کرده است. در این گزارش آمده است که صنایع بسیاری نسبت به بازار نانومترولوژی علاقه‌مند شده‌اند. این علاقه می‌تواند موجب افزایش دقت و صحت ابزارهای صنایع در تولید محصولات آنها شود. همین تاثیر نانومترولوژی روی کیفیت محصولات موجب می‌شود تا بازار این حوزه رشد قابل توجهی داشته باشد.
در این گزارش، کاربردهای نانومترولوژی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نانومترولوژی در بیشتر حوزه‌ها از سلامت و انرژی گرفته تا ورزش، غذا و علوم کامپیوتر نقش موثری دارد. این گزارش می‌گوید که در حال حاضر نانومواد در بیش از ۱۳۰۰ محصول تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که نانومترولوژی در هر یک از این محصولات می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
در این گزارش، بازار براساس محصول به بخش‌های زیر تقسیم شده است:
میکروسکوپ‌ها
تجهیزات اندازه‌گیری ابعاد ذرات
الک‌ها، مشخصه‌یابی شیمیایی
تجهیزات آنالیز مساحت سطحی
بازار محصولات براساس تقسیم‌بندی زیر انجام شده است:
صنعت انرژی
صنعت غذا
صنعت علوم کامپیوتر
صنعت حمل و نقل
این گزارش دسته‌بندی روش‌ها را نیز به صورت زیر انجام داده است:
XPS ( طیف‌سنجی فتوالکترون اشعه ایکس)
طیف‌سنجی رامان
طیف‌سنجی الکترولومینسانس و فتولومینسانس
برای دریافت گزارش به ادرس www.marketresearchfuture.com مراجعه کنید.