همکاری با دانشگاه برای توسعه نانوکامپوزیت مورد استفاده در باتری

شرکت نانووان متریالز برنامه همکاری مشترک دو ساله‌ای با دانشگاه سایمون فراسر آغاز کرده تا روی روش‌های مشخصه‌یابی مواد مورد استفاده در باتری‌ها کار کنند. هدف نهایی این پروژه تسهیل مسیر ارائه نانوکامپوزیت‌هایی برای ساخت باتری با عملکرد بالاست.

استفان کمپبل از محققان شرکت نانووان متریالز (Nano One Materials) اعلام کرد که این شرکت همکاری مشترکی با دانشگاه سایمون فراسر آغاز کرده تا روی درک بهتر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی باتری‌های یون لیتیم در حین شارژ و دشارژ کار کنند.
کمپبل می‌گوید: «در این پروژه روند تغییرات مواد مورد استفاده در باتری‌ها در طول زمان بررسی شده است. نتایج به ما کمک می‌کند تا در فرمولاسیون کاتد باتری‌ها بهبودهایی ارائه دهیم.»
این همکاری مشترک با دانشگاه سایمون فراسر تحت نظارت بیرون گیتس و استفان کمپبل انجام شده و حمایت مالی آن توسط برنامه پسا دکتری میتاکس الویت تأمین شده است.
گیتس می‌گوید: «تیم ما روی توسعه روش‌های آنالیزی جدید به منظور مشخصه‌یابی مواد مورد استفاده در باتری‌های یون لیتم کار می‌کند تا عملکرد آنها در حین شارژ/دشارژ مشخص شود. این کار موجب توسعه فناوری و بهبود درک ما را از عملکرد باتری‌ها می‌شود. این نتایج به ما کمک می‌کند تا روش‌های بهبود باتری‌ها را توسعه دهیم و مواد جدیدی برای ساخت باتری تولید کنیم.»
کمپبل می‌افزاید: «گیتس به عنوان مشاور اصلی با شرکت نانووان همکاری می‌کند و من خوشحالم که خبر از وارد شدن به سطح جدیدی از همکاری‌ها را در این پروژه اعلام می‌کنم.»
شرکت نانووان روی توسعه فناوری پتنت شده‌ای کار می‌کند که امکان تولید ارزان قیمت مواد مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیم را فراهم می‌سازد. از این باتری‌ها می‌توان در خودروهای الکتریکی و لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده کرد. نانووان برای ارائه مواد جدید از نانوساختارهای مختلفی استفاده می‌کند که موجب تولید باتری‌هایی با کارایی بالا می‌شود. فرآیند سه مرحله‌ای جدید این شرکت به صورت پایلوت پیاده‌سازی شده که در آن با استفاده از فناوری پتنت شده، امکان تولید انبوه این نانومواد فراهم شده است. مأموریت شرکت نانووان این است که این فناوری را به عنوان پلتفورم پیشرو برای ساخت نانوکامپوزیت‌های مورد استفاده در باتری معرفی کند.