تقویت نیروی مدیریتی برای تولید و فروش نانودارو

یکی از شرکت‌های توسعه دهنده نانودارو در حال جذب یک مدیر اجرایی جدید برای توسعه، تولید، بازاریابی و فروش نانوداروی خود است. مسئولان این شرکت معتقداند که جذب این نیروی جدید می‌تواند گام مؤثری برای وارد شدن به فاز جدید توسعه این نانودارو باشد.

شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) به دنبال جذب یک مدیر اجرایی جدید است. از این رو مذاکره‌ای با آلاین دوستای، از مدیران سابق شرکت نوارتیس، انجام داده است. دوستای برای توسعه، تولید، بازاریابی و فروش محصول اصلی شرکت نانوبیوتیکس، NBTXR3، انتخاب شده است.
NBTXR3 نانوذرات دارویی است که برای درمان چند سرطان مختلف طراحی شده و احتمالاً در سال ۲۰۱۷ بتواند تأییدیه اروپایی خود را دریافت کند.
لورنت لوی، مدیرعامل شرکت نانوبیوتیکس، می‌گوید: «ما از پیوستن دوستای به نانوبیوتیکس بسیار هیجان‌زده هستیم و این شروع همکاری را یک گام بزرگ برای وارد شدن به فاز جدید توسعه می‌دانیم. دوستای با تجربیات ارزشمند خود می‌تواند نقش مهمی در تیم ما ایفا کند.»
نانوذرات مورد استفاده در داروی NBTXR3 موجب افزایش دوز رهاسازی مواد رادیودرمانی در بیماران می‌شود ،به طوری که دوز این مواد در تومور افزایش یافته و آسیب‌های وارد شده به بافت‌های سالم همجوار به حداقل می‌رسد. در نتیجه، استفاده از این دارو موجب می‌شود تا روش رادیودرمانی مؤثرتر شود.
اطلاعات اولیه درباره این نانودارو در نشست سالانه انجمن ایمنی‌درمانی سرطان در نوامبر سال ۲۰۱۶ ارائه شده است. در این نشست نشان داده شده که ترکیب رادیودرمانی با این دارو موجب می‌شود تا سلول‌های سرطانی بیشتری نسبت به روش رادیودرمانی از بین برود. در این روش سلول‌های ایمنی تحریک شده تا برعلیه سلول‌های سرطانی عمل کنند. در واقع این روش درمانی، از پدیده «اثر ابسکوپال» برای مقابله با سرطان استفاده می‌کند. در این پدیده، سلول‌های ایمنی به محل تومور حرکت کرده و در آنجا جمع و در نهایت موجب از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌شوند.
مطالعات دیگر نشان می‌دهد که NBTXR3 به همراه رادیودرمانی منجر به تولید واکسنی می‌شود که اثربخشی درازمدت بهتری نسبت به رادیودرمانی دارد.
نانوبیوتیکس اکنون در حال ارزیابی برای استفاده از این نانودارو برای درمان ۵ نوع سرطان از جمله سرطان کبد، سر و گردن، پروستات و روده است.