Hisense : عرضه تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی در سال ۲۰۱۹

شرکت هایسنس اعلام کرد که این شرکت به دنبال توسعه تلویزیون‌های حاوی نقاط کوانتومی است. ارائه این نسل از نمایشگرها توسط شرکت هایسنس، سال ۲۰۱۹ اعلام شده است.

نقاط کوانتومی کاربردهای وسیعی در صنعت تولید نمایشگر دارند. این مواد می‌‌توانند کارایی نمایشگرها، کیفیت رنگ، مصرف انرژی و خلوص رنگ را بهبود دهند. هر چند در حال حاضر تعداد اندکی از این نوع تلویزیون‌ها در بازار وجود دارد و بازار این حوزه هنوز در مراحل اولیه رشد خود است، اما به نظر می‌رسد طی چند سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای را در این بازار شاهد باشیم.
لیو هونگسین از مدیران گروه هایسنس می‌گوید: «سال ۲۰۱۷ برای توسعه تلویزیون‌ها سال ویژه‌ای است. تولیدکنندگان در سراسر جهان در مسیر توسعه فنی قرار دارند و توسعه کسب و کار آنها به نقطه متفاوتی می‌رسد.»
این شرکت تلویزیون Dual Color 4K Laser Cast خود را در نمایشگاه CES 2017 عرضه کرد. این محصول از سطح رنگ بسیار بالایی برخوردار است و روشنایی آن به ۳۶۰ nit می‌رسد که قابل مقایسه با تلویزیون‌های LCD با کیفیت بالا در بازار است. وسعت رنگ در این تلویزیون‌ها ۱۱۰ درصد NTSC و بسیار بهتر از تلویزیون‌های ‌نرمال است که نرخ وسعت رنگ آنها ۷۲ درصد NTSC است. با توجه به هزینه و قیمت، این تلویزیون‌ها قابل رقابت با LCDهای بزرگ در بازار هستند.
در کنار این فناوری، هایسنس روی تلویزیون‌های QLED نیز تمرکز دارد که در آنها از نقاط کوانتومی استفاده شده است. این نانومواد موجب می‌شوند تا این تلویزیون‌ها محدوده رنگ دینامیکی بالایی (HDR) پیدا کنند و استاندارد پرمیم UltraHD جدیدب به دست آید. این نقاط کوانتومی بخش مهمی از نسل جدید تلویزیون‌ها خواهند بود.
هونگسین معتقد است که نقاط کوانتومی نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت رنگ در تلویزیون‌های LED ایفا خواهند کرد و پیک روشنایی آنها به بیشترین مقدار خواهد رسید. همچنین این نقاط موجب دقت رنگ بالا، کاهش هزینه و عملکرد پایدارتر خواهند شد. شرکت هایسنس اعلام کرده که نسل جدید نمایشگرهای نقاط کوانتومی آنها در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی عرضه می‌شود و بعد از آن اقدام به ارائه QLEDهای با کیفیت بالاتر خواهد کرد.
براساس گزارشی که اخیراً توسط کیریدنس ریسرچ منتشر شده بازار نمایشگرهای حاوی نقاط کوانتومی تا سال ۲۰۲۲ به رقم ۳٫۸۲ میلیارد دلار می‌رسد.