سرمایه‌گذاری برای توسعه بازار نانومواد در چین

شرکت انگلیسی هایدال که در حوزه تولید و توزیع نانومواد فعالیت دارد، برای توسعه بازار خود در چین اقدام به سرمایه‌گذاری مشترکی با شرکت آمریکایی اورپاور کرده است.

شرکت هایدال (Haydale) که یک گروه صنعتی فعال در حوزه تولید نانومواد است، ۴۷۰ هزار پوند دیگر در پروژه مشترک خود با شرکت اورپاور (Everpower) سرمایه‌گذاری کرد؛ پروژه‌ای که در مجموع برای آنها ۳٫۶ میلیون پوند هزینه داشته است. اورپاور شرکتی سرمایه‌گذار در نیویورک است که همکاری مشترکی با شرکت انگلیسی هایدال در چین دارد.
ری گیبس از مدیران اجرایی شرکت هایدال می‌گوید: «ما از این همکاری مشترک بسیار خرسند هستیم. این پروژه با این سرمایه‌گذاری اخیر به پایان می‌رسد و ما مذاکرات تازه‌ای با شرکت اورپاور آغاز خواهیم کرد تا تولید و توزیع نانومواد شرکت هایدال در بازار چین انجام شود.»
این اولین سرمایه‌گذاری هایدال در چین نیست. پیش از این نیز این شرکت با همکاری چند شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری برای تولید و توزیع محصولات خود در چین کرده است. در یکی از این پروژه‌ها، هایدال نانوجوهرهای خود برای استفاده در صنعت الکترونیک را در بازار چین عرضه کرده بود.
این شرکت به دنبال توسعه بازار خود به جنوب شرق آسیا بوده و یک شرکت تایوانی موسوم به دوتان الکترونیک مینرالز که شریک تجاری هایدال است روی بازارهای ژاپن و تایوان متمرکز است. البته توافق‌نامه این دو شرکت به‌گونه‌ای نیست که مانع از فروش محصولات هایدال به بازار چین شود.
گیبز می‌گوید: «ما در حال کار با دوتان هستیم تا وارد بازار شویم. آنها شناخت خوبی از مشتریان فعلی در بازار دارند.»
در آسیا، هایدال اقدام به خرید شرکت اینوفن (Innophene) در تایلند کرده است؛ شرکتی که در بخش تولید جوهرهای رسانا فعالیت دارد. جوهرهای اینوفن می‌تواند روی سطح وسیعی از مواد چاپ شود که با این ویژگی، هایدال می‌تواند به بازار الکترونیک چاپی آلی مبتنی بر کربن دسترسی داشته باشد.
علاوه بر بازار آسیا، هایدال به بازار آمریکا نیز می‌اندیشد. شرکت هایدال اخیراً اقدام به خرید شرکت اکمک (ACMC) کرده است؛شرکتی که در فاصله ۵۰۰ یاردی کارخانه بی‌ام‌دبلیو آمریکا قرار دارد و کمی آنسوتر، کارخانه بوئینگ است.
این شرکت با قیمت ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ خریداری شد و هایدال با خرید آن، گامی در مسیر توسعه کسب و کار خود برداشته است. هایدال با خرید این شرکت وارد حوزه جدیدی از نانومواد شده و شانس خود را در بخش ویسکرزهای کاربید سیلیکون آزموده است.