خرید لیسانس نانوذرات مغناطیسی برای ساخت داروی بیماری قلبی

شرکت نانومد تارگتینگ سیستمز با خرید لیسانس فناوری نانوذرات مغناطیسی اقدام به استفاده از آن در ساخت دارویی برای درمان بیماری فیبریلاسیون دهلیزی کرده است. مراحل آزمون‌های پیش بالینی این دارو با موفقیت انجام شده است.

نانومد تارگتینگ سیستمز (NanoMed Targeting Systems) یک شرکت نوپا در اوکلوهوما است که روی سامانه‌های رهاسازی دارو با استفاده از مواد مغناطیسی کار می‌کند. نتایج کار این شرکت می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را که از فیبریلاسیون دهلیزی رنج می‌برند، تغییر دهد.
داستان تأسیس این شرکت به سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد که یک گروه از شرکت‌های پزشکی در یک گردهمایی شرکت کرده‌ بودند. در این نشست الکس هارل که یک کارآفرین موفق است، درباره فناوری‌ نانو سخنرانی کرد. در این سخنرانی دانشمندانی از دانشگاه ایندیانا و دانشگاه اوکلوهوما نیز حضور داشتند.
هارل با کنث دورمر از مرکز سلامت دانشگاه اوکلوهاما دیداری داشت و در این جلسه درباره کار روی نانوذرات و فناوری‌ نانو بحث شد. آنها درباره فعالیت خود صحبت کردند و در نهایت قرار شد لیسانس فناوری نانوذرات مغناطیسی از مرکز سلامت دانشگاه اوکلوهاما توسط نانومد خریداری شود.
نانومد از این فناوری برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی استفاده می‌کند که یک مشکل رایج در آریتمی‌های قلبی است. این مشکل ۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال و ۱۰ درصد از افراد بالای ۸۰ سال را مبتلا می‌کند. این بیماری به صورت تهاجمی پیشرفت کرده و با استفاده از بتا بلاکرها و روان‌کننده‌های خونی درمان می‌شود.
نانومد در حال توسعه روش اجرایی است که در آن از نانوذرات مغناطیسی برای حمل مواد دارویی استفاده می‌شود. دارو به صورت تزریقی وارد بدن شده و با استفاده از اعمال میدان مغناطیسی به سوی سایت هدف در بدن هدایت می‌شود. نانومد موفق شده تا بخشی از فعالیت‌های پیش‌بالینی این دارو را با موفقیت به پایان برساند. این نتایج موجب هدایت این پروژه به سوی فاز اول آزمون بالینی می‌شود.
نانومد روی راهبردی بین رشته‌ای تمرکز دارد که از همگرایی چندین فناوری‌ پیشرو تشکیل می‌شود. این فناوری می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را نجات دهد. محققان زیادی از سراسر جهان با همکاری یکدیگر روی ارائه راهکاری برای درمان این بیماری کار می‌کنند.