همکاری مشترک برای تولید و عرضه نقاط کوانتومی به بازار

دو شرکت استرم و داتزنانو برای تولید و عرضه نقاط کوانتومی با خواص منحصر به فرد به بازار، همکاری مشترکی را آغاز کردند. این نقاط با روش خاصی که در دانشگاه رایس ابداع شده‌ تولید می‌شوند.

شرکت استرم (Strem) همکاری مشترکی با شرکت داتزنانو (Dotz Nano) آغاز کرده تا روش تولید نقاط کوانتومی دانشگاه رایس تجاری‌سازی شود. جیمز ور در لیست ۵۰ دانشمند تآثیرگذار در دنیای امروز قرار دارد. این فناوری امکان تولید نقاط کوانتومی گرافنی ارزان قیمت را از ذغال سنگ فراهم می‌کند.
این نقاط کوانتومی سنتز شده با روش جدید در برابر رنگ‌پریدگی در اثر تابش نور مقاوم است؛ مشکلی که در میکروسکپ فلورسانس بسیار رایج است.
تولید ارزان قیمت این نقاط، مزیت اصلی این فرآیند است. ذغال‌سنگ ماده‌ای ارزان قیمت برای تولید نقاط کوانتومی است که در آن بازده فرآیند ۲۰ درصد است. این فرآیند قادر است بازار نقاط کوانتومی را تغییر دهد.
شرکت استرم و داتزنانو قرارداد همکاری مشترکی با یکدیگر امضاء کردند تا این فناوری را پیاده‌سازی کنند. از این محصولات می‌توان در حوزه‌های مختلفی نظیر حسگری، الکترونیک مصرفی، ذخیره‌سازی اطلاعات، تصویربرداری پزشکی، پیل خورشیدی و ذخیره انرژی استفاده کرد.
استرم محصولات شرکت داتزنانو را برای فروش به مشتریان خود عرضه می‌کند که این، موضوع فروش محصولات شرکت داتزنانو را تسهیل می‌کند.
نقاط کوانتومی گرافنی ذراتی هستند که در آنها از چند لایه گرافنی با ابعادی کمتر از ۱۰۰ نانومتر استفاده شده‌است. این نقاط دارای اثر محدودیت کوانتومی قدرتمند و اثر لبه قوی هستند. این روش امکان تولید نقاط کوانتومی با خواص فیزیکی منحصر به فرد نظیر فتولومینسانس قوی را فراهم می‌کند.
برخلاف نقاط کوانتومی کلاسیک که از جنس فلز یا سیلیکون هستند، نقاط کوانتومی گرافنی زیست‌سازگار و مقاوم در برابر نور و همچنین از خواص مکانیکی، گرمایی، الکتریکی و گرمایی ویژه‌ای برخوردار هستند. به دلیل این ویژگی‌ها، نقاط کوانتومی تولید شده در این روش دارای کاربردهای مختلفی در صنایع هستند.
ماموریت شرکت استرم تولید مواد شیمیایی ویژه با خلوص بالا بوده تا از کیفیت لازم برای استفاده در صنایع مختلف برخوردار باشند.