ساخت مرکزی در برزیل برای توسعه نانودارو

یک شرکت داروسازی برزیلی با همکاری شرکتی از سوئیس اقدام به ساخت مرکزی برای تحقیقات روی ساخت نسل جدیدی از داروها با استفاده از فناوری‌نانو کرده است. قرار است برخی از چالش‌های دارویی با کمک فناوری‌ نانو در این مرکز حل شوند.

شرکت آچ (Ache) که در حوزه داروسازی و سلامت در برزیل فعالیت دارد، برای تولید نسل جدیدی از داروها با استفاده از فناوری‌ نانو سرمایه‌گذاری کرده است.
این شرکت قصد دارد ساختمان مربوط به آزمایشگاه کارآفرینی و نوآوری فناوری‌ نانو (NILE) را در شهر سائوپائلو به اتمام برساند؛این کار با همکاری شرکت داروسازی سوئیسی فرینگ (Ferring) انجام خواهد شد.
ادسون برنرز از مدیران شرکت آچ می‌گوید که اولویت NILE، توسعه فناوری‌هایی است که به آنها اجازه‌ می‌دهد تا داروهایی با قابلیت جذب بیشتر در بدن تولید کنند.
فناوری‌ نانو به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا مواد در مقیاس نانو را برای بهبود کارایی محصولات مورد استفاده قرار دهند.
پاول نیگرو از مدیران شرکت آچ می‌گوید: «توسعه داروهای جدید با استفاده از بهبود ویژگی‌های رهاسازی دارو می‌تواند کیفیت زندگی بیماران را در سراسر جهان افزایش دهد.»
آلن هریس از مدیران بخش تحقیق و توسعه شرکت فرینگ می‌گوید: «پپتیدها و پروتئین‌هایی که از طریق دهان وارد بدن می‌شوند، به دلیل فعالیت زیستی کم و پایداری اندک در مسیر روده، با چالش‌هایی روبرو هستند. بنابراین اثربخشی دارویی آنها کم می‌شود. این همکاری مشترک روی توسعه روش‌های درمان دارویی مبتنی بر فناوری‌ نانو متمرکز است که این چالش را بهتر حل می‌کند.»
این مرکز با بهره‌گیری از فناوری‌ نانو به دنبال تأمین اهداف شرکت آچ است. شرکت فرینگ نیز به دنبال استفاده از پپتیدها و پروتئین‌ها برای استفاده در بخش اورولوژی و گوارش است.
شرکت آچ روی تسریع ساخت داروهای با کارایی بالا تمرکز دارد.