همگرایی فناوری‌نانو و هوش مصنوعی برای افزایش طول عمر

NBIC: شرکت هومای (Humai) به دنبال فناوری است که در آن مغز انسان منجمد شده و برای آن جسم تازه‌ای ایجاد می‌شود. در صورت آسیب دیدن مغز، آن را ترمیم کرده و اطلاعات از بین رفته را نیز از روی یک نسخه پشتیبان که قبلا آماده شده، بازیابی می‌کنند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند تا ۳۰ سال آینده این خدمات قابل ارائه باشند. این شرکت معتقد است که ترکیب فناوری‌نانو و هوش مصنوعی می‌تواند به پیاده‌سازی این فناوری کمک شایانی کند.

به گزارش سایت فناوری های همگرا مرگ همیشه واژه‌ای تلخ برای بشریت بوده و در طول تاریخ همیشه مردم به دنبال راهکاری به منظور فرار از این حقیقت هستند. اخیر یک شرکت نوپا به نام هومای (Humai) برنامه‌ای برای پاسخ‌دهی به این نیاز بشر داده است.
جاش بوکانگرا معتقد است که با توسعه فناوری و رسیدن به نقطه‌ای که تمام ملزومات فراهم باشد، آنگاه ما می‌توانیم مغز را منجمد کرده و برای آن یک بدن مصنوعی بسازیم. حتی می‌توان بخش‌های آسیب‌دیده مغز را ترمیم کرد و آن را به درون بدن تازه فرستاد. این کار به کررات قابل انجام خواهد بود.
هومای مخفف عبارت « رستاخیر بشریت از طریق هوش مصنوعی» است. این فناوری در حال حاضر پیاده‌سازی نشده اما افق‌‌های آن هویدا است. مدیرعامل این شرکت معتقد است که این کار تا ۳۰ سال آینده قابل انجام است. او می‌گوید که سال ۲۰۴۵ سال هدف ما است.
در سایت این شرکت آمده است که: « ما از هوش مصنوعی و فناوری‌نانو استفاده می‌کنیم تا اطلاعات مربوط به نحوه گفتگو، الگوهای رفتاری و پردازش فکر را ذخیره‌سازی کنیم. این اطلاعات روی فناوری‌های حسگری مختلف کدگذاری می‌شود و در آینده از آن برای ساخت بدن مصنوعی استفاده خواهد شد.»
این شرکت از مغز انسان یک نسخه پشتیبان می‌گیرد تا در صورت آسیب دیدن بتواند اطلاعات از بین رفته را از طریق این فایل پشتیبان بازیابی کند. در صورتی که فرد دچار سالخوردگی شود، از فناوری‌نانو برای بهبود سلول‌ها استفاده می‌شود. اگر بدن فرد دچار مشکل شود، مغز به اندام جدید منتقل شده و امواج مغزی، کنترل آن بدن را به عهده خواهند گرفت.
البته این موضوع جنبه‌های اخلاقی خاص خود را نیز داشته و سوالاتی را ایجاد می‌کند. برای مثال آیا این شرکت به دنبال مقابله با مرگ است؟ یا این که مرگ به عنوان یک انتخاب برای بشر در خواهد آمد؟
به هر حال فناوری‌هایی که این شرکت به دنبال آن است، ممکن است بتواند طول عمر انسان را افزایش دهد. پیشگامی ۲۰۴۵ توسط دیمیتری ایتسکوف، میلیاردر روسی راه‌اندازی شده است که به دنبال فناوری برای انتقال شخصیت به یک حامل غیرزیستی است.