خرید فناوری لایه‌نشانی برای بهبود کیفیت باتری‌های یون لیتیم

شرکت فورج‌نانو با خرید استفاده انحصاری فناوری لایه‌نشانی اتمی از آزمایشگاه ملی آرگونه قصد دارد موقعیت خود را در پوشش‌دهی مواد مورد استفاده در باتری‌ها بهبود دهد.

شرکت فورج‌نانو (Forge Nano) لیسانس انحصاری فناوری لایه‌نشانی اتمی آزمایشگاه ملی آرگونه را دریافت کرد. خرید لیسانس این فناوری موجب تثبیت موقعیت شرکت فورج‌نانو در این حوزه خواهد شد.
براساس اطلاعات منتشر شده توسط آزمایشگاه ملی آرگونه، این فناوری که پیش از این به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است، به‌صورت انحصاری در اختیار شرکت فورج قرار داده شده‌است تا اقدام به تجاری‌سازی آن کند.
سامانه‌های تولیدی خلاقانه شرکت فورج‌نانو در خدمت صنعتی کردن فرآیند ALD بوده و ارزش زیادی در این حوزه ایجاد می‌کند.
ALD فرآیندی است که با استفاده از آن می‌توان یک لایه بسیار نازک را روی ماده‌ای قرار داده و آن را محاط نمود. این فرآیند برای بهبود کیفیت مواد مختلف قابل استفاده است. برای مثال می‌توان پودرهایی که در ذخیره‌سازی انرژی (باتری‌های یون لیتیم، پیل‌های سوختی و ابرخازن‌ها) به کار می‌رود و همچنین پودرهایی که در مصارف غیرانرژی استفاده می‌شوند را در این فرآیند بهبود کیفی داد.
با استفاده از ALD می‌توان ضخامت را تا حد انگستروم کاهش داد؛ چنین سطحی از کنترل به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا ضخامت را به قدری کنترل کنند که واکنش‌های ناخواسته حذف شده و در سامانه‌های ذخیره انرژی مشکلی ایجاد نشود. همچنین مواد حساس به رطوبت بدون مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین ضخامت این لایه به قدری کم است که خواص زیرلایه را دستخوش تغییر ناخواسته نمی‌کند.
در حال حاضر پوشش‌های ALD به‌عنوان گزینه مناسب برای کاهش افت ظرفیت بوده و در نهایت موجب بهبود عملکرد و ایمنی باتری می‌شود. ALD سال‌هاست که در مقالات به‌عنوان یک فرآیند جالب توجه شناخته می‌شود که ظرفیت استفاده در حوزه‌های مختلف را دارد، اما به دلیل فقدان خلاقیت تجاری‌سازی و استفاده صنعتی آن محدود بوده است.
شرکت فورج‌نانو فناوری پتنت ‌شده‌ای را ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان ALD را با قیمت مناسب در ساخت ادوات ذخیره‌سازی انرژی مورد استفاده قرار داد و عملکرد و ایمنی محصول نهایی را با آن افزایش داد.
فورج‌نانو فناوری پوشش‌دهی در اختیار دارد که برای ایمن‌تر کردن باتری‌های یون لیتیم ایده‌آل است. این پوشش می‌تواند طول عمر کاتد در باتری را بیش از ۲۵۰ درصد افزایش دهد. این شرکت به دنبال انجام چنین کاری برای آند نیز است.