بازار در حال رشد تجهیزات آنالیز نانوذرات

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار تجهیزات آنالیز نانوذرات از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با رشد ۴٫۷ درصدی روبرو شده و به رقم ۲۵۶٫۱ میلیون دلار برسد. آمریکای شمالی و اروپا بیشترین سهم را از این بازار خواهند داشت.

اخیراً گزارشی درباره بازار تجهیزات آنالیز کننده نانوذرات منتشر شده که به بررسی این بازار در سال ۲۰۱۷ می‌پردازد. در این گزارش به بررسی این صنعت، دسته‌بندی، تعاریف، بازیگران اصلی، عوامل رشد، چشم‌انداز رقابتی و ساختار زنجیره‌ای این حوزه پرداخته می‌شود.
در میان تولیدکنندگان تجهیزات، شرکت ملورن (Malvern) در انگلستان به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان DLS و ادوات مشخصه‌یابی نانوذرات معرفی می‌شود. در ادامه شرکت‌های مشهوری همچون اجایلنت، بکن کولتر، شیماتزو، بروکر و هوریبا معرفی می‌شوند. تاریخچه، محصولات و چشم‌اندازهای رقابتی این شرکت‌ها در این گزارش آمده است.
در بخش دوم این گزارش، سیاست‌های توسعه‌ای و برنامه‌های این شرکت‌ها و همچنین ساختار هزینه‌ای و فرآیندهای تولید این تجهیزات به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. درآمدها و حاشیه‌های سود به‌صورت منطقه‌ای برای هند، آمریکای شمالی، جنوب شرق آسیا، اروپا، چین و ژاپن درج شده‌است.
در ادامه، این گزارش به بازیگران اصلی بازار در صنعت تجهیزات آنالیز نانوذرات می‌پردازد و درباره قیمت‌ها، فروش‌، حجم تولید و اطلاعات تماس شرکت‌ها می‌پردازد.
تفرق نور پویا (DLS) یکی از مهمترین تجهیزات در این صنعت است که با استفاده از آن می‌توان نانوذرات را مشخصه‌یابی کرد. این دستگاه قادر است با استفاده از حرکت براونی نانوذرت در محیط سیال اقدام به تعیین ابعاد ذرات کند. همچنین این دستگاه با محاسبه پتانسیل زتا قادر به ارائه اطلاعاتی درباره پایداری نانوذرات در یک سیال ااست.
به دلیل سهولت کاربرد و سرعت بالای ارائه نتایج و همچنین آماده‌سازی ساده و سریع، این دستگاه کاربرد زیادی در حوزه فناوری‌ نانو پیدا کرده است.
پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار این حوزه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ با رشد ۴٫۷ درصدی روبرو شده و به رقم ۲۵۶٫۱ میلیون دلار برسد. آمریکای شمالی بیشترین سهم را از این بازار داشته و بعد از آن اروپا قرار دارد. تحقیق و توسعه در شرکت‌های دارویی و استفاده در کارخانه‌های مختلف از جمله دلایل رشد این بازار است.