همکاری مشترک برای ترمیم ضعف در تولید صنعتی نانومحصولات

یکی از شرکت‌های تولیدکننده گرافن که در تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات گرافنی با مشکل روبرو است، قرارداد همکاری با شرکت دیگری که تجربه و پیشینه طولانی در تولید انبوه و تجاری‌سازی دارد، منعقد کرده تا با همکاری هم بتوانند محصولات گرافنی را با تولید در مقیاس صنعتی به بازار عرضه کنند.

گرافن‌ تری‌دی ‌لب (Graphene 3D Lab) و ای‌زی‌ترونگ (AzTrong) تفاهم‌نامه‌ای امضاء کردند که براساس آن قرار است در آینده نزدیک اقدام به تولید نانومحصولات ارزان قیمت در حوزه ساختمان، ذخیره انرژی، خودروسازی و ساختمان کنند. برای بهبود کیفیت و خواص محصولات، از گرافن استفاده خواهد شد تا فرمولاسیون‌های جدیدی به بازار عرضه شود. شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب سابقه و تجربه مناسبی در بخش گرافن دارد، در حالی که شرکت ای‌زی‌ترونگ دارای سابقه زیادی در بخش تولید انبوه است. نانومحصولات تولید شده توسط این دو شرکت هم از طریق خود آنها و هم از طریق فروشگاه‌های الکترونیکی و سوپرمارکت‌های ویژه‌ای عرضه خواهد شد.
دانیل استولیارف، مدیرعامل شرکت گرافن‌تری‌دی‌لب، می‌گوید: «من از فرصت‌های به دست آمده از این همکاری راهبردی بسیار خوشحالم. به نظرم این همکاری مشترک می‌تواند منجر به تجاری‌سازی موفق محصولات گرافنی شود. تاکنون، نفوذ بازار محصولات ما به دلیل فقدان وجود توانمندی‌های تولید، با مشکلاتی روبرو بوده است. به همین دلیل به دنبال شریکی بودیم که بتواند این مشکل را برطرف کرده و به ما کمک کند تا محصولات خود را در مقیاس صنعتی تجاری‌سازی کنیم.»
گرافن ‌تری‌دی ‌‌لب یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید و بازاریابی کامپوزیت‌ها و پوشش‌های گرافنی است. این شرکت طیف وسیعی از مواد پیشرفته را برای استفاده در بخش تجاری، تحقیقاتی و نظامی تولید می‌کند. گرافن ‌تری‌دی‌ لب دارای یک شرکت تابعه است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع محصول گرافنی را به بازار عرضه می‌کند. ۱۱ هزار مشتری از سراسر جهان از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند که بخشی از ۵۰۰ شرکت‌ فهرست Fortune از جمله مشتریان گرافن ‌تری‌دی ‌لب هستند. علاوه براین، دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌هایی نظیر فورد، سامسونگ و IBM در کنار سازمان‌هایی نظیر ناسا از جمله مشتریان این شرکت هستند.
گرافن ‌تری‌دی‌ لب بخش ویژه‌ای برای فروش مواد مربوط به چاپ سه‌بعدی دارد. این بخش شبکه‌ای گسترده برای توزیع مواد مورد نیاز این صنعت ایجاد کرده است. این شرکت دارای فناوری ویژه‌ای برای جداسازی لایه‌های اتمی گرافنی است.
گرافن تری‌دی‌ لب دارای کارخانه‌ای در کالورتون نیویورک است که در آنجا تجهیزات آنالیز و پردازش مواد وجود دارد. این شرکت پتنت‌های مختلفی در این حوزه دارد که برای ثبت به دفتر اختراعات عرضه کرده است.